فیزیوتراپی ضربه مغزی

فیزیوتراپی می تواند به تسکین علائم ضربه مغزی و همچنین تسریع روند بهبودی ضربه مغزی کمک کند. فیزیوتراپیست می تواند با نظارت بر علائم به تعادل استراحت و ریکاوری فعال با هم کمک کند و در عین حال به تدریج شما را راهنمایی کند تا به عملکرد طبیعی خود بازگردید.

اگر به دنبال ضربه مغزی دچار سرگیجه یا مشکل در تعادل خود می شوید، نوعی فیزیوتراپی به نام فیزیوتراپی دهلیزی ممکن است کمک کننده باشد. سیستم دهلیزی که شامل گوش داخلی و اتصالات آن با مغز است، به شما کمک می کند تعادل خود را حفظ کرده و از سرگیجه جلوگیری کنید.

فیزیو برای سندرم پس از ضربه مغزی

فیزیوتراپی ارتوپدی همچنین برای کاهش علائم سردرد پس از ضربه مغزی موثر است. مطالعات نشان می‌دهد که توانبخشی دهلیزی همراه با درمان فیزیوتراپی در ناحیه گردن، زمان بهبودی پس از ضربه مغزی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
درمان فیزیوتراپی برای ضربه مغزی

فیزیوتراپی درمانی موثر برای ضربه مغزی است. بازآموزی سیستم دهلیزی (سیستم تعادل گوش داخلی) هدایت بیمار از طریق تمریناتی که سیستم بینایی را آموزش می دهد. انجام درمان دستی روی گردن. ورزش عضلات گردن. شرکت بیمار در تمرینات قلبی عروقی .

چگونه فیزیوتراپی می تواند به ضربه مغزی کمک کند؟

اکثر ضربه های مغزی به طور مستقل برطرف می شوند و بسیاری از افراد بعد از 7-10 روز هیچ علامتی را گزارش نمی کنند. اگر علائم شما برطرف نشده است، مهم است که بدانید فیزیوتراپی می تواند به تعادل، ثبات، تمرکز، راه رفتن و خلق و خوی کمک کند.

انواع فیزیوتراپی برای ضربه مغزی:

فیزیوتراپی یک درمان موثر برای ضربه مغزی است

• بازآموزی سیستم دهلیزی (سیستم تعادل گوش داخلی)
  • هدایت بیمار از طریق تمریناتی که سیستم بینایی را آموزش می دهد.
  • انجام درمان دستی بر روی گردن
  • ورزش دادن به عضلات گردن
  • شرکت بیمار در تمرینات قلبی عروقی.

نقش فیزیوتراپی برای ضربه مغزی

فیزیوتراپی می تواند به بهبودی و در نهایت بازگشت به فعالیت های عادی کمک کند. فیزیوتراپی بخشی جدایی ناپذیر از توانبخشی ضربه مغزی است. فیزیوتراپیست می تواند به ارزیابی و درمان علائم مختلفی که پس از ضربه مغزی رخ می دهد، از جمله سردرد، سرگیجه، خستگی و درد گردن کمک کند.

نقش فیزیوتراپی در آسیب سر

درمان فیزیوتراپی بر بهبود علائم فیزیکی پس از آسیب سر متمرکز خواهد بود. درمان تحرک و کنترل عضلانی شما را بهبود می‌بخشد و هدف آن آسان‌تر کردن کارهای روزمره است.

مزایای فیزیوتراپی برای ضربه مغزی

عدم تحمل ورزش یا کاهش توانایی انجام تمرینات بدنی معمولی برای ورزشکارانی که ضربه مغزی یا ضربه مغزی را تجربه کرده اند، رایج است. فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند تا قدرت و استقامت خود را بازیابید و در عین حال از علائم ضربه مغزی خودداری کنید.

تمرینات توانبخشی ضربه مغزی

یک انگشت شست را نزدیک صورت خود و دست دیگر را با فاصله از بازو بیرون نگه دارید. • چشمان خود را روی دورترین انگشت شست متمرکز کنید تا ناخن واضح به نظر برسد.

درمانگر ضربه مغزی

اگر به دنبال ضربه مغزی دچار سرگیجه یا مشکل در تعادل خود می شوید، نوعی فیزیوتراپی به نام فیزیوتراپی دهلیزی ممکن است کمک کننده باشد. ·

آیا فیزیوتراپی می تواند به ضربه مغزی کمک کند؟

فیزیوتراپی یک درمان موثر برای ضربه مغزی است هنگامی که یک بیمار دچار ضربه مغزی شده است، چندین گزینه درمانی در دسترس است. یکی فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی یک گزینه درمانی موثر، ایمن و بدون دارو برای کسانی است که از ضربه مغزی رنج می برند.

بعد از ضربه مغزی چه کنیم؟

استراحت نسبی که شامل فعالیت‌های محدودکننده است که نیاز به تفکر و تمرکز ذهنی دارد، برای دو روز اول پس از ضربه مغزی توصیه می‌شود. اما استراحت کامل مانند دراز کشیدن در اتاق تاریک و دوری از تمام محرک ها کمکی به بهبودی نمی کند و توصیه نمی شود.

آیا هنوز می توانید با ضربه مغزی ورزش کنید؟

فعالیت بدنی متوسط در هفته اول پس از ضربه مغزی، حتی در روز اول یا دوم، در واقع زمان بهبودی را تسریع می کند و احتمال ابتلا به سندرم پس از ضربه مغزی را کاهش می دهد. ورزش سبک همچنان مواد شیمیایی را تولید می کند که مغز شما برای شروع روند بهبودی به آن نیاز دارد.

چه مدت پس از ضربه مغزی بهبود می یابند؟

بهبودی و درمان ضربه مغزی. تقریباً 80 درصد از ضربه های مغزی طی 7 تا 14 روز با میانگین 10 روز بهبود می یابند. افراد مبتلا به ضربه مغزی هرگز نباید زودتر از یک هفته پس از تحمل آسیب به ورزش یا سایر فعالیت های بدنی بازگردند.

آیا فیزیوتراپی می تواند به سندرم پس از ضربه مغزی کمک کند؟

فیزیوتراپی در واقع برای درمان علائم پس از ضربه مغزی استفاده شده است. با این حال، هیچ پروتکل استاندارد یک اندازه و مناسب برای همه وجود ندارد. هیچ ضربه مغزی دقیقاً شبیه هم نیست و بیماران از علائم مختلفی رنج می برند. فیزیوتراپیست ها نیز از استراتژی های مختلفی برای درمان این علائم استفاده می کنند.

آیا می توانم با سندرم پس از ضربه مغزی ورزش کنم؟

به طور کلی، ورزش می تواند برای بهبودی از سندرم پس از ضربه مغزی بسیار مفید باشد. ورزش های افزایش دهنده ضربان قلب جریان خون را به مغز شما افزایش می دهد که روند بهبودی را تسریع می کند.

در مورد مدت زمان بهبودی پس از ضربه مغزی

اکثر کودکان مبتلا به ضربه مغزی در عرض چند هفته احساس بهتری دارند. با این حال، برای برخی، علائم یک ماه یا بیشتر طول می کشد. علائم ضربه مغزی ممکن است در طول روند بهبودی طبیعی یا زمانی که کودک شما به فعالیت های عادی خود باز می گردد ظاهر شود.