فیزیوتراپی شکستگی مچ پا

یک فیزیوتراپیست می تواند تکنیک های ماساژ را برای تشویق بهبود و افزایش دامنه حرکتی اطراف بافت اسکار ارائه و آموزش دهد. استحکام – قدرت. پس از گذراندن هفته‌ها بدون هیچ گونه فشار یا استفاده، مچ پا مقداری از قدرت خود را از دست داده است، بنابراین میزان وزنی که می‌تواند تحمل کند باید ارزیابی شود.

تمرینات توانبخشی شکستگی مچ پا

تمرینات برای توانبخشی شکستگی مچ پا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تمرینات برای دامنه حرکتی مچ پا. تمرینات تقویتی مچ پا.

تمرینات مفصل ران و زانو (برای کمک به بهبود توانایی راه رفتن) تمرینات تعادل و حس عمقی.

ورزش برای بهبود تحرک عملکردی و توانایی راه رفتن.

فیزیو برای بهبودی مچ پا شکسته

خم شدن کف پای مچ پا در حالی که پای آسیب دیده خود را صاف و روی زمین نگه دارید بنشینید. پای دیگر شما باید خم باشد و آن پا صاف روی زمین باشد. در حالی که پای آسیب دیده خود را صاف نگه دارید، به آرامی پای خود را به سمت پایین خم کنید تا انگشتان پا به سمت بدن شما قرار بگیرند 8 تا 12 بار تکرار کنید

32505827 – arthritis at ankle joint (gout , rheumatoid arthritis)

فیزیوتراپی جراحی مچ پا شکسته

به طور کلی فیزیوتراپی برای شکستگی مچ پا حدود 6 تا 8 هفته طول می کشد. تجربه شخصی شما با PT ممکن است بسته به فیزیوتراپی برای مچ پا شکسته یوتیوب کوتاهتر یا طولانی تر باشد·

فیزیو برای شکستگی نازک نی مچ پا

فعالیت‌های فیزیوتراپی خاصی که باید بعد از شکستگی استخوان نازک نی یا هر استخوان شکسته دیگر مچ پا انتظار داشت، معمولاً عبارتند از: آموزش راه رفتن. فیزیوتراپیست ها می توانند به بیماران کمک کنند تا وزن خود را روی پای آسیب دیده شروع کنند و به تدریج به وزن کامل پیشرفت کنند.

A female occupational therapist holding leg and foot of a male patient with a bandage in his ankle.

انواع فیزیوتراپی برای شکستگی مچ پا:

تمرینات برای توانبخشی شکستگی مچ پا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تمریناتی برای دامنه حرکتی مچ پا
  • تمرینات تقویت مچ پا
  • تمرینات مفصل ران و زانو (برای کمک به بهبود توانایی راه رفتن)
  • تمرینات تعادل و حس عمقی
  • ورزش برای بهبود تحرک عملکردی و توانایی راه رفتن.

آیا شکستگی مچ پا نیاز به فیزیوتراپی دارد؟

حتی اگر شکستگی مچ پای شما بهبود یافته باشد، همچنان به فیزیوتراپی نیاز دارید تا مطمئن شوید که مچ پا و ساق پای شما در وضعیت بکر قرار دارند. هنگامی که شکستگی رخ می دهد، ناحیه به طور کلی بی حرکت می شود، بنابراین بدن می تواند شکستگی را بهبود بخشد

استفاده از فیزیوتراپی برای شکستگی مچ پا

اگر نیازی به جراحی ندارید فیزیوتراپیست می تواند به درمان شکستگی مچ پا پس از ترمیم توسط پزشک کمک کند، که از گچ گیری برای تنظیم مجدد استخوان یا استفاده از چکمه استفاده می کند. هنگامی که استخوان بهبود یافت، یک فیزیوتراپ می تواند به شما کمک کند تا قدرت، دامنه حرکتی، تعادل و مهارت های ورزشی خود را به دست آورید.

فواید فیزیوتراپی برای فیزیوتراپی شکستگی مچ پا

بخش مهمی از روند بهبودی کامل پای شکسته فیزیوتراپی است. تمرینات برای تقویت عضلات پای شکسته معمولاً بین چهار تا شش هفته پس از آسیب شروع می شود. مراحل تمرین بدنی برای پای شکسته نیز شامل آماده سازی خواهد بود.

تمرینات مچ پا بعد از برداشتن گچ

زانوی خود را صاف نگه دارید، از یک حوله برای کشیدن پای خود به سمت بالا استفاده کنید تا زمانی که در ساق پا احساس کشیدگی کنید. کشش را به مدت 10 ثانیه نگه دارید و 10 بار تکرار کنید. مچ پای خود را 10 تا 20 بار در هر جهت بچرخانید. پاشنه پا را روی زمین نگه دارید، جلوی پای خود را تا جایی که می توانید بالا ببرید.

چگونه بعد از شکستگی مچ پا راه رفتن را شروع کنیم؟

با تمرینات دامنه حرکتی شروع کنید. یک فیزیوتراپ در ابتدا می تواند مچ پای شما را مانور دهد. سپس تمریناتی را به تنهایی شروع خواهید کرد، مانند اشاره به انگشتان پا و حرکت دادن پای خود به داخل و خارج. اینها ممکن است کمی دردناک باشند زیرا به حرکت مجدد مفصل عادت می کنید، اما نباید باعث درد شدید یا پایدار شوند.

دامنه تمرینات حرکتی بعد از جراحی مچ پا

تمرینات دامنه حرکتی برخی از تمرینات ساده برای بهبود ROM مچ پا ممکن است شامل حرکت دادن مچ پا با اشاره به انگشتان پا به سمت بالا و پایین تا آنجا که ممکن است، و حرکت پا به داخل و خارج، حرکاتی به نام وارونگی و وارونگی باشد. هر حالت را چند ثانیه نگه دارید و 10 تا 15 تکرار انجام دهید.

مزایای آب درمانی بعد از شکستگی مچ پا چیست؟

شناوری طبیعی بدن در آب، وزن بدن را کاهش می‌دهد و امکان انجام حرکات کاربردی‌تر را زودتر پس از جراحی (مانند راه رفتن، چمباتمه زدن، ریه کردن یا استپ بالا) فراهم می‌کند.

فیزیوتراپی برای شکستگی مچ پا چقدر  زمان می برد ؟

این پیش‌آگهی معمولاً به این بستگی دارد که مچ پای شما در اولین شروع بازتوانی چقدر خوب حرکت می‌کند. به طور کلی فیزیوتراپی برای شکستگی مچ پا حدود 6 تا 8 هفته طول می کشد. تجربه شخصی شما با PT ممکن است بسته به آسیب خاص شما کوتاهتر یا طولانی تر باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *