فیزیوتراپی سندرم تونل کارپال

بازوی خود را صاف در جلو نگه دارید و کف دست خود را رو به پایین نگه دارید، به آرامی مچ دست خود را به سمت پایین خم کنید. از دست مخالف استفاده کنید تا دست کششی را به سمت بدن خود فشار دهید و 15 تا 30 ثانیه نگه دارید. مچ دست خود را صاف کنید. به آرامی دست کشنده را به سمت عقب خم کنید و با دست مخالف انگشتان را به عقب بکشید

هیچ کشش یا حرکتی که ناراحت کننده یا دردناک است انجام ندهید. مچ دست خود را به سمت بالا، پایین و از این طرف به سمت دیگر بچرخانید. این کار را 4 بار تکرار کنید. انگشتان خود را از هم دور کنید. آنها را شل کنید و سپس دوباره آنها را بکشید. این کار را 4 بار تکرار کنید. انگشت شست خود را به آرامی به سمت عقب بکشید، نگه دارید و سپس رها کنید. 4 بار تکرار کنید.

آیا فیزیوتراپی به سندرم تونل کارپال کمک می کند؟

سندرم تونل کارپال در اثر فشردگی عصب هنگام عبور از مفصل مچ ایجاد می شود. باعث درد، تغییرات حسی و از دست دادن عملکرد دست می شود. فیزیوتراپی یک درمان موفق برای سندرم تونل کارپال است.


آیا فیزیوتراپی می تواند به تونل کارپال کمک کند؟

اگر سندرم تونل کارپال برای شما تشخیص داده شده است، فیزیوتراپی گزینه های درمانی قوی مبتنی بر شواهد را برای کمک به بهبودی ارائه می دهد. شواهد نشان می دهد که فیزیوتراپی به اندازه جراحی برای درمان این بیماری موثر است .

با این حال، برای بسیاری از افراد مبتلا به CTS، درمان فیزیوتراپی می تواند درد و بی حسی را کاهش دهد. اغلب می تواند به بازیابی استفاده طبیعی دست، مچ و بازو بدون نیاز به جراحی کمک کند. فیزیوتراپیست ها متخصص حرکت هستند. آنها کیفیت زندگی را از طریق مراقبت عملی، آموزش بیمار و حرکات تجویز شده بهبود می بخشند.

انواع فیزیوتراپی برای سندرم تونل کارپال:

اگر عضلات دست شما ضعیف هستند، دریافت سریع کمک بسیار مهم است.

  • آتل
  • خم شدن مچ دست
  • لیفت مچ
  • خم شدن مچ دست
  • خم شدن انگشت
  • کشش مچ دست با وزن
  • فشار دادن دست

نکاتی در مورد فیزیوتراپی برای سندرم تونل کارپال

حرکات کششی گرم کردن مچ دست خود را به سمت بالا، پایین و از این طرف به سمت دیگر بچرخانید. این کار را 4 بار تکرار کنید. انگشتان خود را از هم دور کنید. آنها را شل کنید و سپس دوباره آنها را بکشید. این کار را 4 بار تکرار کنید. انگشت شست خود را به آرامی به سمت عقب بکشید، نگه دارید و سپس رها کنید. 4 بار تکرار کنید.

مزایای فیزیوتراپی برای سندرم تونل کارپال

مزایای فیزیوتراپی برای CTS یک فیزیوتراپیست می تواند با سفارشی کردن برنامه ای از تمرینات برای کشش و تقویت عضلات و ساختارهای انگشتان دست و مچ به گزینه های درمانی غیر جراحی کمک کند. این هنگ به کاهش علائم و جلوگیری از آسیب بیشتر به منطقه کمک می کند.

فیزیوتراپیست می تواند تونل کارپال را تشخیص دهد؟

تشخیص سندرم تونل کارپال می تواند توسط پزشک عمومی، فیزیوتراپیست یا دست درمانگر شما انجام شود. آنها یک ارزیابی بالینی و چند آزمایش ساده را در کلینیک تکمیل خواهند کرد. گاهی اوقات، مطالعه هدایت عصبی مورد نیاز است.

20 تمرین برای تونل کارپال

تمریناتی برای کمک به چرخش مچ تونل کارپال فقط با حرکت دادن دست ها به بالا، پایین، چپ و راست، مچ دست خود را بچرخانید. کشش انگشت. کشش شست. کشش نماز. کشش فلکسور مچ دست. کشش اکستنسور مچ. سر خوردن عصب داخلی.
تاندون سر خوردن: نوع یک.

درمان سندرم تونل کارپال

فیزیوتراپی همچنین در درمان بیماران مبتلا به سندرم تونل کارپ (CTS) استفاده می شود. این سندرم نشان دهنده شایع ترین مونو نوروپاتی فشاری اندام فوقانی است و منجر به ناتوانی قابل توجهی می شود. از این رو، درمان موفقیت آمیز آن منجر به مزایای قابل توجهی برای بیمار و جامعه می شود.

آیا بعد از جراحی تونل کارپال نیاز به فیزیوتراپی دارید؟

پس از آزاد شدن تونل کارپال، بیمار باید به مدت دو هفته از آتل یا بانداژ مچ دست استفاده کند. پزشک ارتوپد ما معمولا از بیماران می خواهد که به محض برداشتن بخیه های جراحی، فیزیوتراپی کنند.

فیزیوتراپی تونل کارپال بعد از جراحی

فیزیوتراپی بلافاصله پس از جراحی آزادسازی تونل کارپال شروع می شود تا به بازیابی قدرت، دامنه حرکت و عملکرد در قسمت تحتانی بازو، مچ دست و دست در اسرع وقت پس از جراحی شما کمک کند. تا زمانی که دامنه حرکتی کامل و بدون درد در مچ دست و دست خود نداشته باشید، نمی توانید رانندگی کنید.

آیا فیزیوتراپی بعد از جراحی تونل کارپال لازم است؟

فیزیوتراپی در اسرع وقت پس از انجام عمل جراحی آزادسازی تونل کارپال برای کاهش درد و سفتی و همچنین بهبود تحرک، دامنه حرکت و قدرت در ناحیه تحتانی بازو، مچ دست و دست آسیب دیده مورد نیاز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *