فیزیوتراپی دیاستاز رکتی

فیزیوتراپی ارائه شده برای دیاستاز رکتی بین افراد متفاوت است و به نیازها و اهداف خاص شما بستگی دارد. درمان بالقوه فیزیوتراپی ممکن است شامل یک برنامه ورزشی مناسب از جمله تمرینات تقویتی و کششی، سیروتراپی (یخ) و الکتروتراپی مانند اولتراسوند باشد.

یک بیماری شایع در افراد باردار و پس از زایمان است. زمانی اتفاق می افتد که عضلات راست شکمی (عضلات شش تکه شکم) در دوران بارداری از کشش جدا شوند. این جدایی می‌تواند باعث شود که شکم فرد ماه‌ها یا سال‌ها پس از زایمان بیرون بیاید یا برآمده شو .

فیزیوتراپی می تواند با تقویت ماهیچه های معده به کاهش جدایی که در رکتوس شکم رخ می دهد کمک کند. 1 PT شما همچنین می تواند به شما کمک کند عضلات کمر، لگن و دیافراگم را هدف قرار دهید، که می تواند از ناحیه آسیب دیده معده شما حمایت کند

 

نکاتی در مورد فیزیوتراپی برای دیاستاز رکتی

تمرین Diastasis Recti 1 با دراز کشیدن به پهلو شروع کنید. از انگشتان خود استفاده کنید تا دیواره شکم خود را درست در داخل استخوان لگن خود احساس کنید. دیواره زیر شکم خود را با کشیدن آرام به سمت داخل ناحیه زیر شورت خود فعال کنید. این فعال شدن شکم را تا 10 ثانیه حفظ کنید.

نقش فیزیوتراپی برای دیاستاز رکتی

فیزیوتراپی می تواند به بیماران مبتلا به دیاستاز رکتی با ایجاد یک برنامه تمرینی که بر بهبود هم ترازی لگن و تقویت و صاف کردن دیواره شکم تمرکز دارد، کمک کند.

تشخیص دیاستاز رکتی

یک فیزیوتراپیست برای تشخیص دیاستاز رکتی معاینه می کند. آنها فاصله بین عضلات شکم را در ناف و 2 اینچ بالا و پایین اندازه گیری می کنند. شما همچنین می توانید این آزمایش را به تنهایی با اندازه گیری فاصله با انگشتان خود انجام دهید.

تمرینات دیاستاز رکتی

تمرینات عمقی شکم: – به پشت یا پهلو دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید – دست خود را روی قسمت پایین شکم خود قرار دهید. – از طریق بینی نفس بکشید. و در حالی که نفس خود را بیرون می دهید، به آرامی قسمت پایین شکم خود را دور از دست به سمت پشت خود بکشید (دکمه شکم تا ستون فقرات).

اگر دیاستاز رکتی دارم می توانم ورزش کنم؟

مطمئن شوید که از فعالیت‌ها و ورزش‌هایی که ممکن است دیاستاز رکتوم را بدتر می‌کنند، اجتناب کنید. اینها عبارتند از کرانچ، چرخش شکم، تخته، خم شدن به عقب که ناحیه شکم را کش می‌دهد، حرکات یوگای خاص، یا هر نوع فعالیت بلند کردن سنگین که معده را بیرون می‌زند.

آیا می توانید فیزیوتراپی برای دیاستاز رکتی انجام دهید؟

فیزیوتراپی نه تنها درمان موثر و شخصی را برای دیاستاز رکتیو و مشکلات مربوط به پس از زایمان ارائه می دهد، بلکه به بهبود قدرت و عملکرد عضلات مرکزی زنان (که شامل عضلات شکم و کف لگن می شود) برای سلامتی طولانی مدت کمک می کند.

Several pregnant women leaning their backs to fit balls

چه مقدار دیاستاز رکتی طبیعی است؟

دیاستاز رکتی چیست؟ این امری عادی و طبیعی است که بین ماهیچه های شکمی راست شکمی شما (که ممکن است به آن “پک 6” خود اشاره کنید، مقداری جدایی وجود دارد. در زنانی که زایمان نکرده اند، 1 سانتی متر (یا یک انگشت) در سطح ناف و 0.5 سانتی متر بالا و پایین، طبیعی است.

ورزش برای دیاستاز رکتی بعد از بارداری

بهترین تمرینات برای دیاستاز رکتی برن فشارهای شکمی، کج شدن لگن، ضربه زدن به انگشتان پا، لغزش پاشنه، کشش تک پا، و بریج‌هایی با برداشتن شکم را پیشنهاد می‌کند. همیشه شکم را به سمت داخل نگه دارید، به جای انجام هر حرکتی که آن را به بیرون هل می دهد (و باعث برآمدگی مشخص در خط وسط می شود).

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *