فیزیوتراپی در سگ ها

توانبخشی سگ (همچنین به عنوان فیزیوتراپی توسط افراد غیر متخصص شناخته می شود) اقتباسی از تکنیک های فیزیوتراپی انسان برای تسهیل حیوانات خانگی آسیب دیده با بهبود کیفیت زندگی و کاهش درد با کمک به سگ ها برای افزایش تحرک عضلات و مفاصل است.

در مورد فیزیوتراپی برای سگ

فیزیوتراپی می تواند درد سگ های مبتلا به طیف وسیعی از مشکلات از جمله آرتریت، رگ به رگ شدن، کشیدگی، کمردرد و مشکلات عملکردی و همچنین توانبخشی پس از عمل را کاهش دهد. سگ هایی که مشکلات ستون فقرات و عصبی دارند نیز می توانند از فیزیوتراپی بهره زیادی ببرند.
تمرینات فیزیوتراپی سگ برای انجام در مراحل اولیه بهبودی ماساژ. یک ماساژ سبک به بالا و پایین بدن سگ شما باعث بهبود گردش خون و افزایش طول عضلانی می شود. فشار دادن انگشتان پا.

تاریخچه فیزیوتراپی برای سگ

ایده به کارگیری اصول و تکنیک های توانبخشی در حیوانات، اگرچه جدید نیست، اما از اواسط دهه 1990 رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

انواع فیزیوتراپی برای سگ:

• متخصص مناسب
  • ورزش فعال
  • آب درمانی
  • روش دورن
  • الکتروتراپی
  • درمان دستی سیستم اسکلتی
  • ماساژها

چگونه در خانه برای سگ تمرین فیزیوتراپی انجام دهیم؟

تمرینات فیزیوتراپی سگ که می‌توانید در پایه‌های خانگی انجام دهید. پایه پاهای عقبی یک تمرین کلاسیک برای فیزیوتراپی سگ است. بشین و پاشو. سر بالا. کشش کوکی. تعادل توپ. لمس پنجه های گسترده. راه رفتن با افسار کنترل شده

هزینه فیزیوتراپی برای سگ چقدر است؟

30دقیقه مشاوره 50 پوند هم برای سگ هم گربه

مزایا فیزیوتراپی برای سگ

فیزیوتراپی به کاهش ناراحتی جسمی حیوان خانگی کمک میکند و باعث کم شدن مشکلات جدی تر میشود و طول سلامتی آن حیوان را افزایش میدهد.

مشکلات مفاصل در سگ ها

• آرتریت (استئوآرتریت و روماتوئید)
  • سفتی مفاصل
  • دیسپلازی آرنج و لگن
  • کشکک لوکس کننده
  • سفتی ستون فقرات

فیزیوتراپی برای سگ های مبتلا به آرتریت

هدف اصلی فیزیوتراپی برای سگ مبتلا به آرتریت عبارتند از:

تسکین درد مفاصل

لیزر برای کاهش التهاب و تسکین درد

از بین بردن تنش عضلانی

ماساژ می تواند برای رفع نواحی تنش عضلانی و نقاط ماشه ای (گره های عضلانی) استفاده شود.

آموزش فیزیوتراپی سگ

آموزش راه رفتن شامل تمریناتی است که برای بهبود توانایی سگ شما در ایستادن و راه رفتن طراحی شده است. آنها می توانند ساده باشند، مانند راه رفتن آهسته و کنترل شده با افسار

تجهیزات فیزیوتراپی سگ

VET، بازوی دامپزشکی (پنجه) شرکت تخت سگ بزرگ، طیف وسیعی از تجهیزات مناسب برای توانبخشی سگ ها و ساختن تناسب اندام را ارائه می دهد. ستگاه های پیشرفته نظیر تردمیل CP Ball و infrared

تمرینات فیزیو برای سگ بعد از جراحی

تمرینات نشستن به ایستادن را انجام دهید. سگ خود را در کنار دیوار قرار دهید و پای عمل شده را به دیوار بچسبانید و از او بخواهید چند ثانیه بعد بنشیند و سپس بایستد. سعی کنید از راه رفتن سگ خود به جلو هنگام ایستادن جلوگیری کنید تا این کار دشوارتر شود. با 3-4 بارتکرار 2-3 بار در روز شروع کنید و به 10 بار تکرار برسانید.

آیا آب درمانی برای سگ ها موثر است؟

آب درمانی برای توانبخشی پس از آسیب به دلیل شناوری و مقاومتی که آب ایجاد می کند عالی است. این می تواند به تقویت ماهیچه ها و کاهش تنش عضلانی اسکلتی با آرام کردن مناطق تنش یا تحت فشار بدن کمک کند. همچنین بدن سگ شما را تقویت می کند و آنها را کمتر در معرض آسیب های بعدی قرار می دهد.

آیا آب درمانی برای سگ های مبتلا به آرتریت خوب است؟

آب درمانی برای سگ ها به آنها اجازه می دهد بدون وارد کردن وزن به مفاصل ورزش و بازی کنند. به سگ‌های مبتلا به آرتریت یا دیسپلازی مفصل ران و کسانی که پس از جراحی لگن یا ستون فقرات بهبود می‌یابند کمک می‌کند و آنها را قوی‌تر و متحرک ‌تر می‌کند.

فیزیوتراپی برای سگ ها بعد از جراحی ای وی دی

مزایای فیزیوتراپی برای IVDD حیوانات خانگی مبتلا به IVDD که ممکن است نتوانند بایستند می توانند قدرت خود را بازیابند و یاد بگیرند که چگونه دوباره راه بروند تحت راهنمایی یک درمانگر. لیزر درمانی می تواند درد ناشی از IVDD را کاهش دهد. ماساژ و کشش برای درمان نیز می تواند به تسکین درد کمک کند.

انواع فیزیوتراپی برای سگ

گرما درمانی و سرما درمانی، تحریک عضلانی ا، لیزر درمانی، درمان اولتراسوند، درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی، درمان با امواج شوک خارج بدن و آب درمانی.

در مورد فیزیوتراپی سگ

نقش حیاتی در تسکین درد، بهبود سلامت مفاصل و ماهیچه ایفا می کند و به توانبخشی بیماران پس از آسیب یا جراحی بزرگ کمک می کند. تمرینات کششی یا غیرفعال دامنه حرکتی را می توان به محض اینکه حیوان خانگی شما به اندازه کافی راحت باشد انجام داد.

هزینه فیزیوتراپی برای سگ

معاینه اولیه دامپزشکی تا 1 ساعت، 140 پوند. مشاوره های بعدی 30 دقیقه، 70 پوند.

آب درمانی برای سگ ها چیست

آب درمانی نوعی فیزیوتراپی است که در آن سگ ها تمرینات درمانی را در آب انجام می دهند. سه نوع جلسه آب درمانی برای سگ شما وجود دارد که شامل شنا در استخر، غوطه ور شدن و ورزش روی تردمیل های داخل آب .

درباره آیا آب گرم درمانی برای سگ های مبتلا به آرتریت کار می کند؟

آب گرم به طور کلی برای سگ هایی که از آرتریت دردناک رنج می برند، شفابخش و درمانی است. حضور در استخر باعث افزایش گردش خون و سطح هیدراتاسیون آنها می شود و باعث می شود خون و اکسیژن مورد نیاز به مناطق آسیب دیده جریان یابد و درد و سفتی آن کاهش یابد و همزمان مایعات و سموم دفع شود.

مزایای فیزیوتراپی سگ در خانه

خیلی زیاد هستند! برای سگ هایی با مفاصل سفت، می تواند به افزایش دامنه حرکت و انعطاف پذیری، کاهش استرس و اضطراب و بهبود خلق و خوی عمومی کمک کند. ورزش، ماساژ، کشش و الکتروتراپی می تواند به تمام سگ هایی که مفاصل سفت دارند کمک کند تا راحت تر شوند.

در مورد فیزیوتراپی برای سگ ها بعد از جراحی زانو

توانبخشی پس از جراحی زانو سگ توانبخشی مشابه فیزیوتراپی برای افراد است – آنها در تمرینات دامنه حرکتی، ماساژ، کشش، آب درمانی و لیزر درمانی آموزش می بینند که می تواند به ساخت و حفظ عضله و همچنین امکان بهبود موثرتر کمک کند.

چرا درمان با کمک حیوانات مهم است؟

درد، اضطراب، افسردگی و خستگی را در افراد مبتلا به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی کاهشمیدهد.این روش بسیاری از افراد مبتلا به سرطان را بهبود بخشیده است.

فیزیوتراپی برای سگ های با آسیب های ستون فقرات

آب درمانی نقش حیاتی در برنامه توانبخشی پس از آسیب ستون فقرات یا جراحی دارد. بسته به شدت آسیب، فیزیوتراپیست شما ممکن است برای کمک به اندام‌های حیوان خانگی خود به داخل استخر برود،یا او را به داخل تردمیل زیر آب ببرد تا راه رفتن را دوباره یاد بگیرند.

آب درمانی برای سگ بعد از جراحی مناسبه؟

آب درمانی همچنین برای سگ هایی که پس از جراحات بهبود می یابند ایده آل است. اثر گرم و تسکین دهنده آب می تواند به کاهش درد، تورم و سفتی کمک کند.

آیا آب درمانی برای سگ های مبتلا به دیسپلازی هیپ خوب است؟

آب درمانی نقش مهمی در برنامه توانبخشی سگ های مبتلا به دیسپلازی هیپ دارد تردمیل زیر آب برای بیماران مبتلا به دیسپلازی هیپ ایده آل است. شناوری آب به این معنی است که تقویت می تواند با بارگذاری و درد کمتر مفصل اتفاق بیفتد.

در مورد فیزیوتراپی حیوانات خانگی

درمان فیزیوتراپی می تواند سلامت طیف گسترده ای از حیوانات اهلی را که از انواع مشکلات سلامتی رنج می برند – از شرایط عصبی گرفته تا آسیب بافت نرم، بهبود بخشد. اسب‌ها، سگ‌ها و گربه‌ها حیواناتی هستند که معمولاً فیزیوتراپی می‌شوند، اما تقریباً هر حیوان خانگی می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

تمرین فیزیوتراپی برای سگ ها بعد از جراحی تی پی ال او

سعی کنید به آرامی اندام را به سمت بدن خم کنید تا اولین علائم ناراحتی مشخص شود، کمی جلوتر رفته و 5 تا 7 بشمارید. سپس اندام را کاملاً کشیده یا صاف کنید و 5 تا 7 شمارش نگه دارید. این تمرینات را برای 5-10 تکرار، 2-3 بار در روز به مدت 4-6 هفته پس از جراحی تکرار کنید.