فیزیوتراپی دررفتگی شانه

برنامه درمانی شما ممکن است شامل موارد زیر باشد: تمرینات دامنه حرکت. تورم و درد می تواند حرکت شانه شما را کاهش دهد. تمرینات تقویتی قدرت عضلانی ضعیف می تواند باعث شود مفصل شانه ناپایدار بماند و احتمالاً دوباره به آن آسیب برساند. آگاهی مشترک و بازآموزی عضلات.
فیزیوتراپی بخش مهمی از بهبودی شما پس از دررفتگی شانه است. بدون فیزیوتراپی، شانه ناپایدار باقی می ماند و در معرض خطر بیشتری برای آسیب دیدگی مجدد است. درمانگر شما از پروتکل فیزیوتراپی دررفتگی شانه بسته به میزان آسیب شما پیروی می کند.

بعد از دررفتگی شانه چه زمانی باید فیزیو را شروع کنم؟

تمرینات تقویتی استاتیک ساده را می توان از سه روز پس از دررفتگی شروع کرد. این به محدود کردن ضعف عضلانی کمک می کند و در عین حال شانه را نسبتاً ثابت نگه می دارد تا بافت نرم بهبود یابد. بند را چهار بار در روز برای انجام تمرینات استاتیک تقویتی زیر بردارید.


آیا فیزیوتراپی به دررفتگی شانه کمک می کند؟

شانه دررفته معمولاً به کمک یک متخصص مراقبت های بهداشتی برای هدایت مفصل به جای خود نیاز دارد. پس از تراز مجدد مفصل، فیزیوتراپیست توانبخشی شانه را هدایت می کند و به فرد آسیب دیده کمک می کند تا از آسیب مجدد جلوگیری کند

فیزیوتراپی برای شانه دررفته چقدر طول می کشد؟

پزشکان چهار تا شش هفته فیزیوتراپی را به عنوان بخشی از برنامه درمانی برای دررفتگی شانه توصیه می کنند، اما زمان بهبودی به سن، سلامت کلی فرد، اینکه آیا شانه قبلا آسیب دیده است و شدت دررفتگی بستگی دارد.

فیزیو روی شانه دررفته

به پشت دراز بکشید، یک عصا را با دستان خود بگیرید. در حالی که عصا را در دست می گیرید، کف دست شما باید رو به پایین باشد. · آرنج های خود را صاف نگه دارید، به آرامی دست های خود را روی فیزیوتراپی برای دررفتگی شانه بعد از جراحی بالا ببرید.

انواع فیزیوتراپی برای دررفتگی شانه:

برنامه درمانی شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تمرینات دامنه حرکتی. تورم و درد می تواند حرکت شانه شما را کاهش دهد. …
  • تمرینات تقویتی قدرت عضلانی ضعیف می تواند باعث شود مفصل شانه ناپایدار بماند و احتمالاً دوباره به آن آسیب برساند. …
  • آگاهی مشترک و بازآموزی عضلات. …
  • آموزش فعالیت یا ورزش خاص

نکاتی در مورد فیزیوتراپی برای دررفتگی شانه

خم شدن شانه (درازکش) به پشت دراز بکشید و یک عصا را با دستان خود بگیرید. در حالی که عصا را در دست می گیرید، کف دست شما باید رو به پایین باشد. آرنج های خود را صاف نگه دارید، به آرامی دست ها را بالای سر خود ببرید تا زمانی که کشش را در شانه ها، قسمت بالایی پشت و سینه احساس کنید. ۱۵ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید. ۲ تا ۴ بار تکرار کنید.

استفاده از فیزیوتراپی برای دررفتگی شانه

درمان فیزیوتراپی برای دررفتگی شانه چیست؟ گرما و سرما درمانی برای افزایش آرامش و کاهش درد استفاده می شود. استفاده از یخ بعد از ورزش و بعد از هر فعالیتی که باعث ناراحتی می شود مهم است. برای تسکین درد نیز می توان از تحریک الکتریکی پالسی استفاده کرد.

 

بعد از دررفتگی شانه چه زمانی می توانم ورزش را شروع کنم؟

همچنین تقویت عضلات اطراف شانه پس از دررفتگی ضروری است. تمرینات تقویتی استاتیک ساده را می توان از سه روز پس از دررفتگی شروع کرد.

چه مدت طول می کشد تا شانه شما پس از دررفتگی بهبود یابد؟

بعد از چند روز می‌توانید پوشیدن بند را متوقف کنید، اما حدود 12 تا 16 هفته طول می‌کشد تا به طور کامل از دررفتگی شانه بهبود یابد. معمولاً می‌توانید بیشتر فعالیت‌ها را در عرض ۲ هفته از سر بگیرید، اما باید از بلند کردن اجسام سنگین و ورزش‌هایی که شامل حرکات شانه می‌شود بین ۶ هفته تا ۳ ماه خودداری کنید.

 

توانبخشی بعد از دررفتگی شانه

در کنار دیوار بایستید و بازوی آسیب دیده را در کنار خود قرار دهید و مچ خود را به دیوار نزدیک کنید. مچ دست خود را به سمت بیرون فشار دهید در حالی که آرنج خود را در کنار خود نگه دارید و سر خود را ثابت نگه دارید. بازوی خود را شل کنید و تکرار کنید. می توانید به جای فشار دادن به دیوار، از بازوی مخالف برای مقاومت در برابر حرکت در سطح مچ استفاده کنید.

آیا شنا یک توانبخشی خوب برای دررفتگی شانه است؟

بله، حتی اگر برای شنا رفته اید، باز هم باید برنامه تمرینی خانگی خود را کامل کنید! این تمرین ها برای رسیدگی به ریشه مشکل طراحی شده اند

چرا دررفتگی بیشتر در شانه شایع است؟

مفصل شانه بیشترین دررفتگی مفصل بدن است. از آنجا که شانه در چندین جهت حرکت می کند، شانه می تواند به جلو، عقب یا پایین دررفته شود. ممکن است به طور کامل یا جزئی جابجا شود.

 

آیا فیزیوتراپی به دررفتگی شانه کمک می کند؟

دررفتگی مفصل شانه زمانی است که قسمت بالای استخوان بازو از حفره خود خارج شده و از آن خارج می شود. فیزیوتراپی می تواند با موفقیت علائم دررفتگی شانه را برطرف کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *