فیزیوتراپی بیماران سرطانی

فیزیوتراپی همچنین از بیماران سرطانی برای مدیریت درد حمایت می کند. این مهم است، زیرا درد می تواند باعث ترس از حرکت یا راه رفتن شود. مدیریت درد می تواند کیفیت زندگی شما را نیز بهبود بخشد. برای بیماران سرطانی در سن کار، فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند تا قدرت و تحرک کافی برای بازگشت به کار داشته باشید.

فواید فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی و بازماندگان هر سطح از ورزش در طول و بعد از درمان سرطان می تواند عوارض جانبی را کاهش دهد، به بهبودی بدن شما کمک کند و با افسردگی مبارزه کند. تحقیقات انجمن انکولوژی بالینی آمریکا نشان داده است که فعالیت بدنی می تواند خطر بازگشت سرطان را نیز کاهش دهد.

چرا ورزش برای بیماران سرطانی مهم است؟

نشان داده شده است که ورزش باعث بهبود تناسب اندام قلبی عروقی، قدرت عضلانی، ترکیب بدن، خستگی، اضطراب، افسردگی، عزت نفس، شادی و چندین عامل کیفیت زندگی در بازماندگان سرطان می شود.

فیزیوتراپی در توانبخشی سرطان

فیزیو راه درمان برای بیماران مبتلا به سرطان است.فیزیوتراپی می‌تواند مشکلاتی مانند: ضعف، سفتی بافت نرم، سفتی مفاصل، خستگی و تورم  را بهبود بخشد.

توانبخشی فیزیوتراپی سرطان

تمرینات توانبخشی می تواند برای بیماران مبتلا به نقص حرکتی مفید باشد. فیزیوتراپی می تواند قدرت عضلات درگیر و عضلات جانبی را افزایش دهد.

استفاده از فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی

بسیاری از افراد مبتلا به سرطان مشکلات جسمی مانند مشکلات قدرت، استقامت، انعطاف پذیری، تعادل و هماهنگی را تجربه می کنند. تنگی نفس، خستگی، درد، درد و سفتی مفاصل، لنفوادم، تعادل، قدرت، پیشگیری از سقوط.

نقش فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی

درد پس از درمان سرطان می تواند شدید و ناتوان کننده باشد. درمان فیزیوتراپی می تواند به طور مثبت و ملایم با بافت های نرم شما از طریق دست در آزادسازی بافت، روش ها، کشش و تقویت کار کند. فیزیوتراپی می تواند شدت و مدت درد را کاهش دهد.

نقش فیزیوتراپی در درمان سرطان

فیزیوتراپی شامل تمرینات کششی، تقویتی و هوازی برای بیماران بستری، سرپایی و بازماندگان سرطان است. اغلب به بیماران کمک می کند تا قدرت، عملکرد فیزیکی، کیفیت زندگی و استقلال را در فعالیت های روزمره زندگی که ممکن است به دلیل سرطان یا درمان آن از دست داده اند، بازیابند.

مزایای فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی

با ایجاد یک برنامه ورزشی و فعالیت بدنی که فقط برای شما طراحی شده است، فیزیوتراپ شما به کاهش چربی بدن و حفظ وزن بدنی سالم کمک می کند، که می تواند سطح انرژی شما را بهبود بخشد. حالت. ورزش به بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی در همه افراد، از جمله بیماران سرطانی و بازماندگان کمک می کند.

آیا ورزش برای بیماران سرطانی خوب است؟

تحقیقات نشان می دهد که برای اکثر افراد ورزش قبل، حین و بعد از درمان سرطان ایمن و مفید است. این می تواند به بهبود کیفیت زندگی شما و همچنین انرژی ای که برای انجام کارهایی که دوست دارید کمک کند.

نشان داده شده است که ورزش باعث بهبود آمادگی قلبی عروقی، قدرت عضلانی، ترکیب بدن، خستگی، اضطراب، افسردگی، عزت نفس، شادی و چندین عامل کیفیت زندگی در بازماندگان سرطان می شود.

آیا طب سوزنی برای بیماران سرطانی خوب است؟

محققان می گویند طب سوزنی و طب فشاری می تواند به کاهش درد برخی از افراد مبتلا به سرطان کمک کند. آنها می افزایند که استفاده از طب سوزنی و طب فشاری نیز می تواند نیاز به تجویز مواد افیونی را برای درد سرطان کاهش دهد. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که این روش ها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند زیرا روی بهبود کل بدن کار می کنند.

اقدامات احتیاطی فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی

پس از برداشتن سرطان پستان، بیماران باید با دامنه حرکتی ملایم فعالیت‌های خود را آغاز کنند و از تقویت تهاجمی اندام فوقانی خودداری کنند .

فیزیوتراپی سرطان سینه

فیزیوتراپیست ها نقش مهمی در روند توانبخشی در حین و پس از تشخیص سرطان سینه و همچنین در مراقبت از بازماندگان دارند. ثابت شده است که فعالیت بدنی و درمان های فیزیوتراپی باعث کاهش بروز اختلالات اسکلتی عضلانی پس از سرطان می شود.

فیزیوتراپی بعد از سرطان

درد پس از درمان سرطان می تواند شدید و ناتوان کننده باشد. درمان فیزیوتراپی می تواند به طور مثبت و ملایم با بافت های نرم شما از طریق دست بر روی آزادسازی بافت، روش ها، کشش و تقویت کار کند.

چه ورزش هایی برای بیماران سرطانی مفید است؟

هنگامی که احساس راحتی کردید، می‌توانید به تمرینات هوازی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری (دوچرخه‌های ثابت خوب هستند)، شنا یا پیاده‌روی سریع ادامه دهید. اینها می توانند به شما در سوزاندن کالری، کاهش وزن و ایجاد تناسب قلبی عروقی کمک کنند.

آیا ورزش می تواند به بیماران سرطانی کمک کند؟

ورزش خطر عود شدن سرطان را در بیماران کاهش میدهد. همچنین به بهبود خلق و خو، کاهش اضطراب، بهبود خواب، افزایش انرژی و کمک به کاهش علائم عوارض جانبی مرتبط با درمان، مانند نوروپاتی کمک می کند.

آیا فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی خوب است؟

ورزش فیزیوتراپی از نظر بالینی موثر است ورزش می تواند کیفیت زندگی بیماران سرطانی را بدون توجه به نوع و مرحله بیماری آنها بهبود بخشد. گنجاندن ورزش های تحت هدایت فیزیوتراپی در مسیرهای سرطان می تواند ناتوانی را کاهش داده و از آن جلوگیری کند.

آیا درد بعد از فیزیوتراپی افزایش می یابد؟

در حالی که بسیاری از بیماران فیزیوتراپی را فرآیندی می دانند که باعث افزایش درد می شود (در این میان فیزیوتراپیست ها گاهی به شوخی بیماران را شکنجه می دهند)، واقعیت این است که هدف فیزیوتراپی کاهش درد است نه افزایش آن.