فیزیوتراپی برای بهبودی پارگی

فیزیوتراپی باید بلافاصله پس از پارگی رباط صلیبی قدامی  شروع شود. تمرکز اولیه بر کاهش تورم و بازگرداندن دامنه کامل حرکت است. بسیاری از جراحان ارتوپد از جراحی بیماران تا زمانی که دامنه حرکتی کامل در زانوی آسیب دیده نداشته باشند، خودداری می کنند.

تمرکز اولیه بر کاهش تورم و بازگرداندن دامنه کامل حرکت است. برنامه‌های ورزشی. توانبخشی آسیب‌های ورزشی. الکتروتراپی. هیدروتراپی. ورزش حس عمقی.

در مورد فیزیوتراپی برای پارگی

فیزیوتراپیست ها برای کمک به افراد مبتلا به پارگی رباط صلیبی قدامی  در کاهش درد و تورم، بازیابی قدرت و حرکت و بازگشت به فعالیت های مورد نظر آموزش دیده اند. فیزیوتراپیست ها متخصص حرکت هستند. آنها کیفیت زندگی را از طریق مراقبت عملی، آموزش بیمار و حرکات تجویز شده بهبود می بخشند .

پارگی رباط صلیبی قدامی  به خودی خود بهبود نمی یابد، و در حالی که برخی از افراد می توانند با آسیب زندگی کنند، اکثر افراد برای ترمیم آسیب جراحی می کنند. در هر صورت، برای کمک به بازیابی قدرت، دامنه حرکت و ثبات به فیزیوتراپی نیاز خواهید داشت.

مدیریت فیزیوتراپی پارگی

صرف نظر از اینکه آیا جراحی انجام خواهد شد یا خیر، مدیریت فیزیوتراپی بر بازیابی دامنه حرکتی، قدرت، تمرکز
می‌کند.

رباط صلیبی قدامی  نمی تواند به خودی خود بهبود یابد زیرا خون رسانی به این رباط وجود ندارد. جراحی معمولا برای ورزشکاران مورد نیاز است زیرا رباط صلیبی قدامی  برای انجام ایمن حرکات تیز مورد نیاز در ورزش مورد نیاز است.

مدیریت فیزیوتراپی برای آسیب رباط صلیبی قدامی  چیست؟

گرما و سرما درمانی برای افزایش آرامش و کاهش درد استفاده می شود. استفاده از یخ بعد از ورزش و بعد از هر فعالیتی که باعث ناراحتی می شود مهم است. از تحریک الکتریکی پالسی نیز می توان برای تسکین درد استفاده کرد .

آیا فیزیوتراپی رباط صلیبی قدامی  دردناک است؟

ما سعی می کنیم بیماران را در اسرع وقت حرکت و راه بروند. هدف اول این است که به دامنه کامل حرکت بازگردید و در عین حال تورم و درد را نیز تحت کنترل بگیرید. برای اکثر بیماران، درد موقتی است و فقط حدود یک هفته طول می کشد.

نکاتی در مورد فیزیوتراپی برای پارگی

تمرینات حرکتی. در هفته اول پس از جراحی، فیزیوتراپ شما به شما کمک می کند تا حرکت در ناحیه زانو را بازیابی کنید، و با نشستن روی زمین با پاهای دراز شروع کنید. به آهستگی زانوی آسیب دیده را خم کنید در حالی که پاشنه خود را روی زمین به سمت خود بلغزید.

برای پارگی جزئی رباط صلیبی قدامی

فیزیوتراپی پس از پارگی نسبی رباط صلیبی قدامی  ضروری است، زیرا این تکنیک می تواند ارائه دهد و نوع بهبودی که به دنبال آن هستید. مراقبت از پارگی های جزئی رباط منحصر به فرد است زیرا شما فقط بر کمک به ترمیم پارگی تمرکز نمی کنید، چیزی که ما واقعاً می خواهیم این است که ثبات و عملکرد مفصل را بازیابی کنیم

بهترین تمرین برای اسلاید پاشنه توانبخشی

رباط صلیبی قدامی . این تمرین شامل کشش زانو بدون تحمل وزن است. انقباضات چهارگانه ایزومتریک روی زمین بنشینید و پای آسیب دیده را کشیده و پای سالم خود را خم کنید. نیمه اسکات. بایستید و یک سطح محکم را با دو دست بگیرید.

نقش فیزیوتراپی برای پارگی

اگر زانوی خود آسیب دیده است و رباط صلیبی قدامی  خود را دچار رگ به رگ شدن کرده اید، ممکن است از فیزیوتراپی برای کمک به بهبود و قدرت، کاهش درد و تورم زانو و کمک به بازگشت به سطح عملکرد قبلی خود بهره مند شوید.

مشکلات فیزیوتراپی برای پارگی

درد، تورم، انقباض عضلانی، محدودیت در دامنه حرکت و الگوهای راه رفتن غیرطبیعی را به عنوان شاخص هایی برای داشتن یک نتیجه خوب در نظر بگیرید.

فیزیوتراپی برای پارگی بعد از جراحی

پس از جراحی بازسازی رباط صلیبی قدامی ، فیزیوتراپی انجام خواهید داد تا زمانی که به سطح طبیعی فعالیت خود بازگردید. برای اکثر بیماران در مرکز زانو شلبورن، این حدود چهار تا شش ماه طول می کشد. فیزیوتراپی بر بازیابی دامنه کامل حرکت تمرکز دارد که به تسکین درد زانو و تقویت زانو کمک می کند.

تمرینات فیزیوتراپی برای پارگی نسبی رباط صلیبی قدامی

در حالی که به پشت دراز کشیده اید، یک حوله پیچ شده را زیر پاشنه پای آسیب دیده خود قرار دهید تا پاشنه آن حدود 6 اینچ از زمین فاصله داشته باشد. عضلات پای خود را شل کنید و اجازه دهید نیروی جاذبه به آرامی زانوی شما را صاف کند. سعی کنید این وضعیت را به مدت 2 دقیقه حفظ کنید. 3 بار تکرار کنید.

فیزیوتراپی پارگی رباط صلیبی قدامی  بدتر است یا رباط صلیبی خلفی؟

درد ناشی از پارگی رباط صلیبی قدامی  معمولاً شدیدتر از پارگی رباط صلیبی خلفی خواهد بود. همچنین ممکن است از دست دادن قابل توجه (یا کلی) دامنه حرکتی زانو وجود داشته باشد. تورم ناشی از پارگی رباط صلیبی قدامی  به آرامی در طی 24 ساعت ایجاد می شود.

چه حرکتی باعث پارگی رباط صلیبی قدامی  می شود؟

آسیب‌های رباط صلیبی قدامی  اغلب در حین ورزش و فعالیت‌های تناسب اندام اتفاق می‌افتد که می‌تواند به زانو فشار وارد کند: کاهش ناگهانی سرعت و تغییر جهت (برش) چرخش در حالی که پای خود را محکم کاشته‌اید و فرود ناشی از پرش میتواند دلایل پارگی رباط صلیبی قدامی   شوند.

چه مدت طول می کشد تا پارگی رباط صلیبی قدامی  التیام یابد؟

پارگی رباط صلیبی قدامی  یک آسیب بسیار شایع زانو است. این می تواند برای ورزشکارانی که ورزش هایی مانند فوتبال، بسکتبال، فوتبال و والیبال انجام می دهند و برای کسانی که کارهای فیزیکی انجام می دهند اتفاق بیفتد. درمان های جراحی و غیر جراحی وجود دارد. اکثر افراد از پارگی رباط صلیبی قدامی  ظرف شش تا نه ماه بهبود می یابند.

در مورد تمرینات فیزیوتراپی اشک رباط صلیبی قدامی

کشش هایی که برای توانبخشی رباط صلیبی قدامی  مفید هستند عبارتند از: کشش طولانی ساق ساق نشسته: کشش پوپلیتئال: لغزش زانو: دامنه حرکتی خم شدن زانو در حالت مستعد: انقباضات همزمان زانو: بوگی در برابر باند: اسکات دو پا: اسکات یک چهارم. پا تمریناتی هستند که میتواند به بهبود وضعیت شما کمک کند

آیا گرما به رباط صلیبی قدامی  پاره شده کمک می کند؟

استفاده از یخ به مدت 3 تا 5 دقیقه، یکی دو بار در ساعت، بسیار بهتر از این است که اصلاً استفاده نکنید. در طی 24 تا 72 ساعت اول مطمئن شوید که از هر گونه گرما در محل آسیب اجتناب کنید. این شامل لامپ های حرارتی، کرم های حرارتی، اسپا، جکوزی و سونا می باشد. از هرگونه حرکت و ماساژ ناحیه آسیب دیده خودداری کنید.

 

آیا می توانید با اشک درجه 3 رباط صلیبی قدامی  راه بروید؟

پاسخ کوتاه بله است. پس از کاهش درد و تورم و اگر آسیب دیگری به زانوی شما وارد نشد، ممکن است بتوانید در خطوط مستقیم راه بروید، از پله ها بالا و پایین بروید و حتی به طور بالقوه در یک خط مستقیم بدوید.

چه مدت بعد از جراحی رباط صلیبی می توانم فیزیوتراپی را شروع کنم؟

حدود دو هفته پس از جراحی، می‌توانید وزن خود را روی زانوی خود وارد کنید. پزشک احتمالاً برای چند هفته زانوبند را برای شما مناسب خواهد کرد. شما همچنین فیزیوتراپی را بین دو تا چهار هفته پس از جراحی شروع خواهید کرد.

چه مدت پس از پاره شدن رباط صلیبی می توانید راه بروید؟

بیماران طی 2-4 هفته بدون کمک راه می روند، اما برای دوره های کوتاه مدت. بعد از 10 تا 12 هفته، انتظار پیاده روی سریع، دویدن سبک و حتی ورزش های پلایومتریک را داشته باشید. بهبودی کامل در بازسازی رباط صلیبی قدامی  6-12 ماه یا بیشتر با فیزیوتراپی است.

 

آیا می توانید با رباط صلیبی قدامی  پاره شده راه بروید؟

پاسخ کوتاه بله است. پس از کاهش درد و تورم و اگر آسیب دیگری به زانوی شما وارد نشد، ممکن است بتوانید در خطوط مستقیم راه بروید، از پله ها بالا و پایین بروید و حتی به طور بالقوه در یک خط مستقیم بدوید..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *