فیزیوتراپی برآمدگی دیسک کمر

فتق دیسک در ستون فقرات وضعیتی است که در طی آن هسته پالپوزوس از فضای بین مهره ای جابجا می شود. یکی از علل شایع کمردرد است. بیمارانی که درد مربوط به فتق دیسک را تجربه می کنند، اغلب یک رویداد تحریک کننده را به یاد می آورند که باعث درد آنها شده است. بر خلاف کمردرد مکانیکی، درد فتق دیسک اغلب سوزش دارد و ممکن است به اندام تحتانی نفوذ کند. علاوه بر این، در موارد شدیدتر، ممکن است با ضعف یا تغییرات حسی همراه باشد. در برخی موارد، آسیب دیسک فتق ممکن است عصب یا طناب نخاعی را تحت فشار قرار دهد و باعث ایجاد درد منطبق با فشردگی عصب یا اختلال عملکرد طناب نخاعی شود.

فیزیوتراپی چگونه به دیسک های برآمده کمک می کند؟

فیزیوتراپی می تواند در تسکین درد و سایر علائم مرتبط با فتق دیسک بسیار موثر باشد. تکنیک هایی مانند سر خوردن عصبی، حرکت مفصل و سوزن خشک همگی در درمان این بیماری موثر شناخته شده اند.

تکنیک های فیزیوتراپی غیرفعال برای دیسک های برآمده معمولاً شامل ماساژ بافت عمیق، درمان سرد و گرم، تحریک الکتریکی و آب درمانی است. درمان‌های فعال شامل تمرینات تقویتی مرکزی، کشش، آب درمانی فعال و تمرین‌هایی برای تقویت کمر، پاها و بازوها می‌شود.

فیزیوتراپی ممکن است شامل ماساژ بافت عمیق، درمان های گرم/سرد، آب درمانی و ورزش باشد. فیزیوتراپی اغلب نقش مهمی در بهبود فتق دیسک دارد. روش های آن نه تنها تسکین فوری درد را ارائه می دهد، بلکه به شما می آموزد که چگونه بدن خود را برای جلوگیری از آسیب بیشتر آماده کنید.

آیا برآمدگی دیسک با فیزیوتراپی بهبود می یابد؟

اکثر فتق‌های دیسک نیازی به جراحی ندارند و به فیزیوتراپی بهترین پاسخ را می‌دهند. فیزیوتراپیست ها برنامه های درمانی شخصی را طراحی می کنند تا به افراد مبتلا به فتق دیسک کمک کنند تا حرکت طبیعی خود را بازیابند، درد را کاهش دهند و به فعالیت های معمول خود بازگردند.

آیا فیزیوتراپی می تواند به برآمدگی دیسک ها کمک کند؟

فیزیوتراپی نقش اصلی را در بهبود بیماران مبتلا به برآمدگی دیسک ایفا می کند – به ویژه با توجه به اینکه مداخله جراحی اغلب انتخاب نمی شود. برای کاهش درد و بهبود تحرک می توان از هر دو روش غیرفعال و فعال فیزیوتراپی استفاده کرد.

برآمدگی دیسک فیزیکی

دیسک برآمده به شرایطی اطلاق می‌شود که قسمت بیرونی سخت دیسک‌های ستون فقرات شما آسیب دیده یا می‌شکند و باعث می‌شود که داخل آن ژله‌مانند نرم به بیرون تراوش کند. شایع ترین محدوده مقصر عبارتند از: ساییدگی و پارگی انباشته. میکروتروما روی دیسک های شما.

استفاده از فیزیوتراپی برای برآمدگی دیسک

برآمدگی دیسک اغلب بین مهره های چهارم و پنجم کمری یا بین پنجم و ساکروم ایجاد می شود. هدف فیزیوتراپی کاهش درجه التهاب با ترکیب حرکت و رهاسازی بافت نرم همراه با تمرینات تقویت کمر است.

میزان موفقیت فیزیوتراپی برای فتق دیسک

یک برنامه فیزیوتراپی و توانبخشی طولانی مدت یک درمان مفید و موفق در بیماران مبتلا به فتق دیسک کمر است که اخیراً تشخیص داده شده است.

از چه تمرین هایی با دیسک های برآمده اجتناب کنیم؟

ورزش هایی که باید برای فتق دیسک و دیسک های برآمده دراز و نشست اجتناب کنید. اسکات. دوچرخه سواري. کشش همسترینگ ایستاده. فعالیت هوازی با تاثیر بالا پرس پا بلند کردن پای مستقیم

4 مرحله فتق دیسک

مرحله فتق دیسک عبارتند از: مرحله 1: برآمدگی دیسک، مرحله 2: بیرون زدگی دیسک، مرحله 3: اکستروژن، مرحله 4: جداسازی دیسک.

آیا فیزیو می تواند برآمدگی دیسک را برطرف کند؟

برآمدگی دیسک را می توان با فیزیوتراپی با چند تکنیک مختلف درمان کرد. در قرار ملاقات شما چه اتفاقی می افتد: در اولین قرار ملاقات، فیزیوتراپیست بدن، حرکت و درد شما را ارزیابی می کند. اطلاعات و آموزش برای درک دیسک برآمده خود از طریق اسکن/اشعه ایکس (اگر دارید).

توانبخشی برای برآمدگی دیسک گردن

روی یک میز یا تخت روی شکم دراز بکشید و بازوها را در کنار خود قرار دهید و سر را از ساختار آویزان کنید. به آرامی و به آرامی سر خود را بالا بیاورید و گردن خود را در برابر نیروی جاذبه دراز کنید. این وضعیت را برای 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. 15 تا 20 بار تکرار کنید.

تمرین برای برآمدگی دیسک در قسمت پایین کمر

گام‌ها روی شکم خود دراز بکشید. دستان خود را روی زمین نزدیک شانه‌های خود قرار دهید. ساعد خود را روی زمین نگه دارید. این وضعیت را برای 30 ثانیه نگه دارید. این حرکت را 5 تا 10 بار تکرار کنید.

فیزیوتراپی برای فتق دیسک چقدر است؟

این می تواند شامل نگاه کردن به بخش های ستون فقرات مجاور یا حتی مفاصل مجاور مانند ستون فقرات قفسه سینه، لگن، زانو، یا مچ پا و پا باشد. بسته به شدت، باید طی 4 تا 6 جلسه فیزیوتراپی بهبودی در علائم خود مشاهده کنید.

آیا فیزیوتراپی برای فتق دیسک موثر است؟

چگونه برآمدگی دیسک را ترمیم کنیم؟

انجام فعالیت ها و ورزش های ملایم باعث تقویت عضلات حمایت کننده از ستون فقرات و کاهش فشار بر ستون فقرات می شود. آنها همچنین انعطاف پذیری در ستون فقرات را افزایش می دهند و ممکن است به کاهش خطر فتق دیسک ناشی از عود مجدد کمک کنند. پیلاتس، یوگا، شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری.

آیا فیزیوپزشکی می تواند برآمدگی دیسک را تشخیص دهد؟

تنها راه تشخیص صحیح دیسک برآمده مراجعه به فیزیوتراپیست است. با استفاده از آزمایش‌های بالینی، می‌توانیم تأیید کنیم که آیا از آسیب دیسک ستون فقرات یا هر نوع مشکل دیگری در کمر رنج می‌برید. این امر به ویژه در مواردی که هیچ درد آشکاری وجود ندارد اهمیت دارد!