فیزیوتراپی نوزادان

فیزیوتراپی برای نوزادان

فیزیوتراپی (PT) به رشد، توانبخشی و بهبود مهارت ها و عملکرد حرکتی کمک می کند. فیزیوتراپیست ها ممکن است بر روی مهارت های حرکتی درشت مانند نشستن، ایستادن و راه رفتن و همچنین بهبود انعطاف پذیری، قدرت و استقامت کار کنند.

درمان فیزیوتراپی شامل مشاوره و آموزش به والدین در رابطه با وضعیت، تکنیک‌های موقعیت‌یابی و جابجایی، تمرینات و حرکات کششی ملایم همراه با ایده‌های بازی فعال برای ارتقای بهبود شرایط اسکلتی عضلانی در نوزادان است.

انواع فیزیوتراپی برای نوزادان:

اینها انواع فیزیوتراپی کودکان است که کلینیک فیزیوتراپی ما ارائه می دهد:

  • فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی کودکان
  • مشکلات یادگیری فیزیوتراپی کودکان
  • فیزیوتراپی رشدی کودکان
  • فیزیوتراپی تنفسی کودکان
  • فیزیوتراپی مغز و اعصاب کودکان

کاربردهای فیزیوتراپی برای نوزادان

فیزیوتراپی کودکان رفلکس‌ها را در کودک بهبود می‌بخشد، از جمله پاسخ‌های خودکار مانند گرفتن کف دست، رفلکس تونیک نامتقارن گردن و حمایت مثبت که معمولاً در نوزادان یافت می‌شود. در نهایت، همچنین به تراز کردن بدن کودک در موقعیت های صحیح برای بهبود وضعیت بدنی او کمک می کند.

نقش فیزیوتراپی برای نوزادان

یک فیزیوتراپیست می تواند به کودک شما در موارد زیر کمک کند: مشکلات تعادل، وضعیت بدن، هماهنگی و مهارت های حرکتی درشت. مشکلات مفصلی، ماهیچه ای یا سیستم عصبی که باعث ضعف، درد یا مشکلات حرکتی می شود. توصیه های مربوط به وزن و فعالیت بدنی.


نقش فیزیوتراپی در اطفال

فیزیوتراپیست های کودکان به کودکان کمک می کنند تا به رشد فیزیکی مطلوب خود دست یابند. آنها دانش تخصصی در زمینه حرکت، رشد و شرایطی دارند که احتمالاً بر نوزاد و کودک در حال رشد تأثیر می گذارد و از نوزادان 1 روزه تا نوجوانان را درمان می کند.

مزایای فیزیوتراپی برای نوزادان

علاوه بر افزایش دامنه حرکتی کودک، فیزیوتراپی اطفال همچنین به آنها کمک می کند تا قدرت و تعادل را به دست آورند تا بتوانند پاسخ های مناسب در جهت کج شدن و راست شدن را ایجاد کنند و در عین حال آنها را قادر می سازد تا با استفاده از پاسخ های حفاظتی صحیح در بدن، زمین خوردن را متوقف کنند.

مشکلات فیزیوتراپی برای نوزادان

  • تأخیر حرکتی درشت · اختلال طیف اوتیسم · فلج مغزی · اختلال هماهنگی رشد · سندرم داون · ستون فقرات

فیزیوتراپی نوزاد nhs

فیزیوتراپیست ها حرکت، تحرک، وضعیت بدنی، قدرت عضلانی و انعطاف پذیری کودکان را ارزیابی می کنند. آنها کودکان را عمدتا از طریق ورزش درمان می کنند،

فیزیوتراپی برای نوزادان مبتلا به فلج مغزی

فیزیوتراپی تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری، حرارت درمانی، ماساژ و تجهیزات ویژه را اجرا می کند تا به کودکان فلج مغزی استقلال بیشتری بدهد. میزان کمک فیزیوتراپی به شدت و نوع هر مورد فلج مغزی بستگی دارد.

چگونه pt سینه را برای نوزادان انجام دهیم؟

اطمینان حاصل کنید که کودک تی شرت یا کتانی به تن دارد. کوبه ای را بین انگشتان خود نگه دارید و به مدت 2 تا 4 دقیقه روی 6 ناحیه از سینه و پشت کودک محکم بزنید. نوازش را با یک ریتم منظم انجام دهید. کوبه ای که به درستی انجام شود، ضرری ندارد.

pt برای کودک چیست؟

فیزیوتراپی نوزادان می تواند یکی از بهترین اشکال درمان توانبخشی و توانبخشی برای نوزادانی باشد که به تأخیر افتاده اند، ناتوان شده اند یا از آسیب های هنگام تولد یا شرایط ژنتیکی رنج می برند. برای کوچکترین بیماران ما، فیزیوتراپی معمولاً بر کمک به نوزادان متمرکز است: یاد بگیرید که تعادل داشته باشید.

فیزیوتراپی برای نوزادان نارس

برخی از نوزادانی که خیلی زود به دنیا می آیند در رشد خود مشکل دارند. فیزیوتراپ شما به کودک شما کمک می کند تا مهارت هایی مانند بالا بردن سر، نشستن، خزیدن، بالا کشیدن خود برای ایستادن و راه رفتن را بیاموزد. فیزیوتراپیست ها آموزش عملی برای حرکت، تغذیه و بازی ارائه می دهند.

چرا نوزادان به فیزیوتراپی نیاز دارند؟

یک طرح فردی با PT می تواند به کودک کمک کند تا در عضلات کوچک خود قدرت بسازد، حرکت خود را بازگرداند و هرگونه ناهنجاری را که ممکن است رخ داده باشد برطرف کند.

فیزیوتراپی برای نوزادان مبتلا به تورتیکولی

فیزیوتراپی برای نوزادان مبتلا به تورتیکولی فیزیوتراپی به طولانی شدن و کشش ماهیچه های سفت گردن کودک شما کمک می کند. فیزیوتراپی تورتیکولی از کشش های تخصصی، دست زدن و تمرینات برای تقویت تعادل عضلانی در گردن کودک شما ساخته شده است.

فیزیوتراپی برای نوزادان بلغمی

فیزیوتراپی قفسه سینه، که به آن درناژ وضعیتی نیز گفته می شود، راهی برای کمک به فرزندتان برای خلاص شدن از شر مخاط اضافی در ریه های خود است. این مهم است زیرا مخاط بیش از حد می تواند راه های هوایی در ریه ها را مسدود کند. اگر راه های هوایی مسدود شده باشد، هوا نمی تواند آنطور که باید به داخل و خارج حرکت کند.

فیزیوتراپی برای نوزادان مبتلا به سندرم داون

فیزیوتراپی می تواند به کودکان مبتلا به سندرم داون کمک کند تا از ایجاد الگوهای جبرانی حرکات غیرطبیعی اجتناب کنند. این مشکلات توسط فیزیوتراپیست ها قابل اجتناب است که به کودک شما الگوهای حرکتی بهینه را آموزش می دهند تا بتوانند عضلات مناسب را تقویت کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *