فیزیوتراپی شکستگی آرنج

فیزیوتراپی پس از شکستگی آرنج می تواند به شما کمک کند تا تحرک اولیه را با خیال راحت شروع کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند قدرت و عملکرد طبیعی بازو را بازیابی کنید. فیزیوتراپی نیز می تواند نقش مهمی در مدیریت درد و تورم داشته باشد.آرنج مفصلی است که از اتصال استخوان بازو (هومروس) و استخوان های ساعد (رادیوس و اولنا) ایجاد می شود. انتهای استخوان اولنا تاج اولنار نامیده می شود و استخوانی است که وقتی آرنج خود را روی سطح قرار می دهید، احساس می کنید. استخوان های آرنج توسط رباط های داخلی و جانبی بازو در کنار هم نگه داشته می شوند.

توصیه های فیزیوتراپی بعد از شکستگی آرنج

پس از شکستگی آرنج باید تمرین زیر را 3 بار در هفته انجام دهید. روز خم شدن و اکستنشن آرنج. آرنج خود را بالا خم کنید و سپس به حالت صاف پایین بیاورید. پمپ های دستی – به کاهش تورم کمک می کند.

تمرینات فیزیوتراپی برای شکستگی آرنج

آرنج خود سمت بالا خم کنید و سپس به حالت صاف پایین بیاورید. کار را طوری شروع کنید که کف دستتان به طرفین باشد و سپس دست و ساعدتان را بچرخانید تا کف دستتان به سمت بالا باشد. به حالت اولیه برگردید و تکرار کنید. آرنج خود را خمیده و کنار بدن خود نگه دارید.

چگونه شکستگی آرنج را التیام دهیم؟

درمان غیرجراحی برای شکستگی آرنج بالا بردن آن برای کمک به کاهش تورم. یخ زدگی. بی حرکت کردن با بند بازو یا بسته شدن در حین بهبود استخوان ها. درد یا داروهای ضد التهابی. فیزیوتراپی و تمرینات دامنه حرکتی زیر نظر فیزیوتراپیست.

چه زمانی باید ازآتل برای شکستگی آرنج استفاده کنیم؟

شکستگی یا آسیب‌های بافت نرم آرنج. شکستگی ها یا آسیب های بافت نرم رادیوس پروگزیمال یا اولنا که نیاز به بی حرکتی مچ دست و آرنج دارند.

درمان شکستگی آرنج

کشش پروناسیون و سوپیناسیون آرنج آسیب دیده خود را در کنار خود و حدود 90 درجه خم کنید. به آرامی ساعد خود را تا جایی که می توانید به جلو و عقب در هر جهت بچرخانید.
هر حالت را حداقل 15 تا 30 ثانیه نگه دارید تا زمانی که کشش را در ساعد خود احساس کنید. این حرکت را 2 تا 4 بار تکرار کنید.

برای شکستگی آرنج چه کار باید کرد؟

آیسینگ. بی‌حرکتی با بند بازو یا بسته‌بندی در حین بهبود استخوان‌ها. داروهای ضد درد یا ضد التهاب. تمرینات فیزیوتراپی و دامنه حرکتی زیر نظر فیزیوتراپیست.

فیزیوتراپی شکستگی آرنج

فیزیوتراپی برای شکستگی آرنج می‌تواند حرکت و قدرت بازو را بازگرداند تا فعالیت و عملکرد طبیعی شما را بازیابی کند

 

نقش فیزیوتراپی در مدیریت شکستگی

فیزیوتراپی می تواند نقشی حیاتی در مسیر مراقبت از افراد پس از شکستگی شکنندگی ایفا کند و شامل مداخلات تحرک اولیه و تجویز برنامه های ورزشی ساختاریافته برای به حداکثر رساندن ریکاوری عملکردی و کاهش خطر افتادن و شکستگی های بیشتر است.

دررفتگی آرنج و فیزیوتراپی

دررفتگی خلفی آرنج (PED) زمانی اتفاق می‌افتد که رادیوس و اولنا با فشار به سمت عقب به سمت استخوان بازو هدایت شوند. ·

فیزیوتراپی شکستگی آرنج

شکستگی Olecranon اغلب با اختلالات آرنج رخ می دهد. این شکستگیها به عنوان یکی از ساده ترین ضایعات مفصلی و عملی آن محسوب می شوند .

عملکرد فیزیوتراپیست ها  در شکستگی آرنج

فیزیوتراپیست ها برنامه های درمانی فردی را برای افراد مبتلا به شکستگی آرنج طراحی می کنند که به بهبود حرکت و قدرت آرنج، سهولت کمک می کند ·

شایع ترین شکستگی آرنج چیست؟

شکستگی Olecranon یکی از شایع ترین شکستگی های آرنج است، زیرا استخوان توسط بافت نرم مانند تاندون ها، ماهیچه ها یا رباط ها محافظت نمی شود. اگر سقوط یا ضربه مستقیم به اولکرانون وارد شود، به راحتی شکسته میشوند.

شکستگی آرنج چگونه است؟

هر ساله افراد زیادی از شکستگی آرنج رنج می برند که اصطلاح دیگری برای شکستگی آرنج است. شکستگی آرنج می تواند ناشی از زمین خوردن، ضربه مستقیم به آرنج یا چرخش غیر طبیعی بازو باشد. نشانه وجود شکستگی در آرنج: تورم و کبودی آرنج است.

درمان شکستگی آرنج با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی پس از شکستگی آرنج می تواند به شما کمک کند تا تحرک اولیه را با خیال راحت شروع کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا قدرت و عملکرد طبیعی خود را بازیابی کنید

در 72 ساعت اول، مهم است: به آرنج خود استراحت دهید. بازوی خود را با استفاده از یک بالش، کوسن یا آتل ببندید. به طور مرتب از یک بسته سرد استفاده کنید. با پوشیدن بند و/یا گچ از اندام خود محافظت کنید. از آرنج بند خود استفاده کنید.

زمان بهبودی شکستگی آرنج

بسته به شدت آنها و به سلامت عمومی هر فرد آسیب دیده، بهبودی ممکن است 2 تا 8 هفته یا بیشتر طول بکشد. فیزیوتراپی می تواند به سرعت بهبودی از انواع شکستگی های آرنج، از جمله شکستگی هایی که نیاز به جراحی دارند، کمک کند.کشش مکرر به رفع سفتی که هنوز بعد از عمل باقی مانده است کمک می کند. یک فیزیوتراپ تمرینات منظم در خانه را توصیه می کند. این برای حفظ نتایج موثر و طولانی مدت تا زمانی که همه علائم از بین بروند ضروری است. ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا آرنج شما به طور کامل بهبود یابد.

سوالات متداول

شکستگی آرنج چقدر بد است؟

شکستگی می تواند بسیار دردناک باشد و حرکت آرنج را دشوار یا غیرممکن کند. درمان شکستگی اولکرانون به شدت آسیب بستگی دارد. برخی از شکستگی های ساده را می توان با بستن آتل تا زمان بهبودی استخوان درمان کرد.

آیا فیزیوتراپی بعد از شکستگی لازم است؟

PT برای شکستگی نه تنها به این دلیل ضروری است که به شما کمک می کند تا سریعتر بهبود پیدا کنید، بلکه به شما کمک می کند تا با هر گونه آسیب به اعصاب یا مفاصل ناشی از شکستگی استخوان خود مقابله کنید. این به شما این امکان را می دهد که پس از اتمام درمان، دامنه کامل حرکت را به دست آورید.

 

چه زمانی بعد از جراحی آرنج فیزیوتراپی را شروع کنیم؟

حدود 3 هفته پس از جراحی باید تمرینات تقویتی را با وزنه های سبک انجام دهید. یک فیزیوتراپیست می تواند تمرینات مناسبی را برای بهبود قدرت آرنج به شما نشان دهد. شما باید بتوانید 6 تا 12 هفته پس از جراحی به سر کار خود بازگردید

چه مدت طول می کشد تا از شکستگی آرنج بهبود یابد؟

6 تا 12 هفته بهبود یابد اما کارهای سنگین ممکن است باعث ناراحتی شود.

فیزیوتراپی بعد از جراحی آرنج

فیزیوتراپی بلافاصله پس از جراحی تعویض آرنج برای حفظ دامنه حرکتی و کاهش سفتی در مفصل آرنج شما آغاز می شود. پس از 36 ساعت اولیه و پس از ترخیص، یک بند به شما داده می شود تا برای حمایت و محافظت ضروری در طول کارهای روزمره از آن استفاده کنید.

در مورد فیزیو بعد از شکستگی آرنج

یکی از اهداف اصلی فیزیوتراپی پس از شکستگی آرنج، بازگرداندن دامنه حرکتی طبیعی (ROM) به آرنج است. آرنج مفصل پیچیده ای است که به شما امکان می دهد بازوی خود را خم کنید یا دست خود را برگردانید. بازگرداندن رام کامل آرنج و ساعد برای به دست آوردن مجدد استفاده طبیعی از بازو بسیار مهم است.

فیزیوتراپی برای شکستگی اولکرانون

مدیریت فیزیوتراپی تمرینات ایزومتریک مچ دست. خم شدن فعال آرنج (بدون آتل). دامنه حرکتی فعال مچ دست. سازگاری های عملکردی را به بیمار آموزش دهید، به عنوان مثال استفاده از اندام درگیر برای فعالیت های مراقبت از خود.

فیزیوتراپی برای آرنج بعد از جراحی

بلافاصله شروع کنید، لطفا تمرینات خود را حداقل 5 بار در روز برای 10 تکرار (حداقل) انجام دهید. چرخش ساعد غیرفعال. آرنج خود را تا جایی که می توانید خم کنید .افزونه مقاوم فعال آرنج آسیب دیده خود را روی میز قرار دهید تا آرنج تا حد ممکن صاف باشد.

در مورد فیزیوتراپی پس از جراحی شکستگی آرنج

فیزیوتراپی بلافاصله پس از انجام عمل جراحی آرنج ORIF بسیار مهم است زیرا موفقیت جراحی شما را تضمین می کند، درد و سفتی را کاهش می دهد، به بهبود شکستگی شما کمک می کند و دامنه حرکت را بهبود می بخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *