فیزیوتراپی پا

فیزیوتراپی به بازیابی حرکت و عملکرد فردی تحت تاثیر آسیب قرار می گیرد کمک می کند. همچنین می تواند به کاهش خطر آسیب یا بیماری در آینده کمک کند.

انواع فیزیوتراپی پا:

تمرینات فیزیوتراپی ساده ای که می توانید در خانه انجام دهید برای رهایی از درد ساق پا

  • چمباتمه تک پا
  • پل با توپ
  • پل تک پا
  • ماشین فیزیوتراپی برای پا

تمرینات فیزیوتراپی برای زانو

بالا بردن صاف پا: به پشت دراز بکشید، یک زانو را خم کنید و پای خود را صاف روی زمین بگذارید.
پل: به پشت دراز بکشید و هر دو زانو خم شده، پاها با استخوان لگن فاصله داشته باشند.
اسکات با توپ/دیوار.
استپ آپ
پیاده روی جانبی.

یک تمرین دیگر: صاف روی صندلی بنشینید، پاها را صاف روی زمین بگذارید. پای چپ را روی ران راست قرار دهید. انگشتان پا را به سمت بالا و به سمت مچ پا بکشید. باید یک احساس کشش در امتداد پایین پا و بند پاشنه وجود داشته باشد. 10 ثانیه نگه دارید.
این تمرین را 10 بار روی هر پا تکرار کنید.

 فیزیوتراپی برای شکستگی ساق پا

در ابتدا تمرین شامل تقویت و کشش ملایم خواهد بود. توزیع وزن بر روی پای شکسته در مراحلی که به دقت انتخاب شده اند انجام می شود که در ابتدا به آرامی و با وزن کم شروع می شود و بعد با افزایش قدرت استخوان و عضله  فعالیت بیشتری میشود.

  آیا فیزیوتراپی می تواند باعث آسیب شود؟

موارد بسیار کمی وجود دارد. فیزیوتراپی بیش از آنکه فایده داشته باشد ضرر دارد و برای بازگرداندن شما به تحرک کامل و جلوگیری از آسیب بیشتر در نظر گرفته شده است. یک فیزیوتراپیست خوب هرگز باعث درد شدید در شما نمیشود یا کاری انجام نمی دهد که برای همیشه احساس و درد بدی داشته باشید.

 فیزیوتراپی برای گرفتگی عضلات پا

کشش و ماساژ عضله آسیب دیده ممکن است به تسکین درد شدید ناشی از گرفتگی کمک کنند. ماساژ ملایم همچنین به شل شدن عضله آسیب‌دیده کمک می‌کند، روند بهبودی را تسریع می‌کند و شما زودتر روی پاهایتان می ایستید.

 فیزیوتراپی پس از قطع پا

توانبخشی شامل تمرین‌هایی برای کشش لگن و زانو و تقویت تمام عضلات بازو و پا میشود. به فرد توصیه می شود در اسرع وقت تمرینات ایستادن و تعادل را با میله های موازی شروع کند و ممکن است به تمرینات استقامتی نیاز باشد.

 بعد از فیزیوتراپی چه انتظاری باید داشت؟

ممکن است بعد از ارزیابی و درمان کمی احساس درد کنید. به طور کلی، احساس بهتری خواهید داشت، مگر اینکه فیزیوتراپیست شما توضیح دیگری به شما داده باشد.

 آیا بعد از فیزیوتراپی درد داریم؟

عجیب اما طبیعی است که بعد از جلسه با استئوپات یا فیزیوتراپیست خود کمی کتک خورده و کبود شده باشید. دلایلی که ممکن است بعد از یک جلسه فیزیوتراپی درد را تجربه کنید مربوط به واکنش عضلات به کاری است که روی آنها انجام شده و نباید آن را با افزایش علائم واقعی اشتباه گرفت.

 

 آیا فیزیوتراپی پس از شکستگی ضروری است؟

فیزیوتراپی بعد از شکستگی نه تنها به شما کمک می‌کند سریع‌تر بهبود پیدا کنید، بلکه با هر گونه آسیب ناشی از شکستگی در اعصاب یا مفاصل مقابله میکنید. این به شما امکان می دهد پس از اتمام درمان دامنه کامل حرکت را به دست آورید.

 فیزیوتراپی پس از جراحی پا

فیزیوتراپی پس از انجام عمل جراحی برای کاهش درد در اسرع وقت لازم است.

 چند جلسه فیزیوتراپی بعد از شکستگی پا لازم است؟

به طور کلی، فیزیوتراپی برای شکستگی مچ پا حدود 6 تا 8 هفته طول می کشد. تجربه شخصی شما ممکن است بسته به آسیبتان کوتاهتر یا طولانی تر باشد.

 هنگام فیزیوتراپی پا چه چیزی بپوشیم؟

بهترین نوع لباس برای قرار ملاقات فیزیوتراپی، لباس‌های راحت و گشاد است که حرکت را محدود نمی‌کند و امکان دسترسی به آسیب یا مشکل درد خاص شما را می‌دهد.

 فیزیوتراپی کجا می تواند کار کند؟

فیزیوتراپیست ها فرصت های شغلی بسیار متنوعی دارند. آنها ممکن است در بیمارستان ها، خانه های سالمندان، امکانات توانبخشی، مطب های خصوصی یا با یک تیم ورزشی کار کنند. آنها همچنین ممکن است برای دولت کار کنند یا حتی ممکن است در مدارس فیزیوتراپی تدریس کنند.

 چرا فیزیوتراپی پس از آسیب مهم است؟

فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا عضلات مرتبط با آسیب و همچنین عضلات اطراف را تقویت کنید. اغلب، عدم تعادل قدرت منجر به آسیب می شود. فیزیوتراپی با پرداختن به درد، بافت اسکار، قدرت، دامنه حرکت و موارد دیگر به بهبود نتایج پس از جراحی کمک می‌کند.

 آیا فیزیوتراپی به درد پا کمک می کند؟

همانطور که سن ما بالا میرود ماهیچه ها و استخوان های ما نیز شروع به شکستن می کنند. درد نیز می تواند در نتیجه جراحات و شیوه زندگی بد باشد. از این رو، فیزیوتراپی رایج ترین و مؤثرترین طرح درمانی است که می تواند به افراد در هر سنی کمک کند.

 چگونه بعد از جراحی پای خود را خم کنیم؟

پای سالم خود را زیر پای آسیب‌دیده خود قرار دهید و با پایین آوردن پاها به آرامی اجازه دهید زانوی آسیب دیده خم شود. در برخی موارد، کشش ملایمی را احساس خواهید کرد. مدت زمان مورد نظر را نگه دارید و سپس از پهلوی سالم خود استفاده کنید تا یک بار دیگر زانوی خود را صاف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *