توانبخشی و مدیریت درد

نقش فیزیوتراپی در مدیریت درد

درمان فیزیوتراپی برای تسکین درد ممکن است شامل ماساژ بافت‌های نرم و کشش برای از بین بردن تنش و اسپاسم، تحرک مفصل، طب سوزنی، الکتروتراپی، ورزش اصلاحی، آگاهی از وضعیت بدنی و توصیه‌هایی در مورد چگونگی غلبه بر درد و فعالیت‌های روزانه‌ باشد.

طب فیزیکی چیست؟

یک متخصص طب فیزیکی بسیار شبیه به یک پزشک مدیریت درد است، اما در چند زمینه کلیدی متفاوت است. فیزیوتراپیست ها پزشکانی هستند که در زمینه طب فیزیکی، توانبخشی و مدیریت درد آموزش دیده اند. اما همه پزشکان مدیریت درد، فیزیوتراپیست نیستند

پزشک توانبخشی

این پزشکان می‌توانند به بیماران مبتلا به بیماری مزمن، درد یا ناتوانی کمک کنند تا به سمت عملکرد مطلوب پیشرفت کنند. توانبخشی شامل استفاده از عوامل فیزیکی و ورزش های درمانی برای کمک به بیمارانی است که باعث کاهش درد آنها  شده و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد

رویکردهای توانبخشی

رویکرد توانبخشی تمرکز اصلی بر حفظ عملکرد باقیمانده و  جلوگیری از عوارض ثانویه فیزیکی، فیزیولوژیکی، رفتاری یا اجتماعی است که منجر به افزایش ناتوانی می شود

مراکز توانبخشی

بیمارستان‌های توانبخشی که به توانبخشی بیماران مبتلا به بیماری‌های مختلف عصبی، اسکلتی- عضلانی، ارتوپدی و سایر بیماری‌ها پس از تثبیت وضعیت آنها اختصاص داده شده است

اصول برنامه توانبخشی چیست؟

برنامه توانبخشی درد مزمن یک برنامه توانبخشی پزشکی،فیزیکی و روانی برای افراد مبتلا به درد مزمن است و  ترکیبی از تخصص های متعدد برای ارائه برنامه های درمانی فردی مثل یک ورزش قوی میباشد. این برنامه شامل تمرکز و کمک به بیماران برای دستیابی به قدرت، استقامت و انعطاف پذیری می شود

هدف اصلی مدیریت درد چیست؟

اولین و مهمترین هدف مدیریت درد کنترل و تسکین درد در حین مصرف کمترین دوز داروها است که باعث بهبود عملکرد و کیفیت زندگی فرد می شود

چگونه با مدیریت درد کنار بیاییم؟

راهبردهای کلیدی مدیریت درد عبارتند از: داروهای ضد درد، درمان‌های فیزیکی (مانند بسته‌های گرما یا سرما، ماساژ، آب درمانی و ورزش) درمان‌های روان‌شناختی (مانند درمان شناختی رفتاری، تکنیک‌های آرام‌سازی و مدیتیشن) تکنیک‌های ذهن و بدنی و گروه های حمایتی جامعه

مدیریت درد چیست؟

مدیریت درد جنبه ای از پزشکی و مراقبت های بهداشتی است که شامل تسکین درد در ابعاد مختلف، از حاد و ساده تا مزمن و چالش برانگیز میباشد

چگونه درد را بعد از فیزیوتراپی تسکین دهیم؟

این سه نکته می تواند به کاهش مقداری از ناراحتی شما کمک کند:گذاشتن یخ در ناحیه درد معمولاً به این معنی است ک بافت قسمت بدن ملتهب است. یخ برای خنک کردن و تسکین ناحیه عمل می کند، همانطور که التهاب بخشی معمولی از روند بهبودی است، یخ باید یک پاسخ معمولی به آن التهاب باشد

توانبخشی و مدیریت درد دامپزشکی

توانبخشی و مدیریت درد دامپزشکی یک عمل توانبخشی دامپزشکی است که در بکارگیری تکنیک های توانبخشی فیزیکی و مدیریت درد برای بیماران سگ و گربه که دارای محدودیت های فیزیکی به دلیل آسیب، بیماری های عصبی هستند، تخصص دارد

آیا توانبخشی ضرر دارد؟

یک سوال رایج مردم این است که “آیا فیزیوتراپی ضرر دارد؟” خوب، پاسخ این است که بله، فیزیوتراپی ممکن است گاهی ناراحت کننده یا دردناک باشد

آیا بیماران حق تصمیم گیری در درمان و مدیریت درد را دارند؟

بیماران این حق را دارند که بدانند، در نظر بگیرند، درخواست کنند و از درمان‌هایی که معتقدند به مدیریت دردشان کمک می‌کند امتناع کنند. آنها همچنین حق دارند تمام داروها، عوارض جانبی و سایر درمان ها را به وضوح ببینند و  برای آنها توضیح داده شود تا تصمیمات درست بگیرند