فیزیوتراپی TENS 

 تاریخچه فیزیوتراپی TENS
 

اولین TENS مدرن و قابل پوشیدن برای بیمار در سال 1974 در ایالات متحده ثبت اختراع شد. در ابتدا برای آزمایش تحمل بیماران درد مزمن به تحریک الکتریکی قبل از کاشت الکترود در ستون پشتی نخاع.
 

انواع فیزیوتراپی TENS:
 

 TENS معمولی (با شدت کم، فرکانس بالا)
 

انجمن بین المللی برای مطالعه درد (IASP) TENS معمولی را به عنوان “فرکانس بالا (50 -100 هرتز)، با شدت کم (پاراستزی، بدون درد)، عرض پالس کوچک (50-200μs)» (4).

 

  • TENS مانند طب سوزنی (بالا) -شدت، فرکانس پایین)
     
  • TENS شدید (با شدت بالا، فرکانس بالا) 

 استفاده از فیزیوتراپی TENS
 

TENS ممکن است بتواند به کاهش درد و اسپاسم عضلانی ناشی از طیف وسیعی از شرایط از جمله: آرتریت، درد دوره، درد لگن ناشی از آندومتریوز کمک کند. زانو درد. گردن درد. آسیب های ورزشی.
 

 نقش فیزیوتراپی TENS
 

درمان تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS) شامل استفاده از جریان های الکتریکی با ولتاژ پایین است. برای درمان درد یک دستگاه کوچک جریان را در اعصاب یا نزدیک به آن ارسال می کند. درمان TENS درک شما از درد را مسدود یا تغییر می‌دهد.
 

 مزایای فیزیوتراپی TENS
 

تکانه‌های الکتریکی می‌توانند سیگنال‌های درد را که به نخاع و مغز می‌رسند، کاهش دهند. به تسکین درد و شل شدن عضلات کمک می کند. آنها همچنین ممکن است تولید اندورفین را که مسکن های طبیعی بدن هستند، تحریک کنند.
 

 

 عوارض جانبی درمانی TENS
 

درمان با TENS عوارض جانبی گزارش شده کمی دارد. . در موارد نادر، بیماران سوختگی را در محل هایی که الکترودها قرار می دهند گزارش کرده اند. برخی از بیماران ممکن است به چسب مورد استفاده برای چسباندن پد روی پوست یا مواد موجود در خود پد حساسیت داشته باشند (ممکن است پوست قرمز، تحریک شده یا ممکن است جوش ظاهر شود).

 

 مزایای دستگاه TENS
 

TENS یک روش غیرتهاجمی برای تسکین درد است. افرادی که تسکین درد ناشی از TENS را تجربه می کنند ممکن است بتوانند مصرف داروهای مسکن خود را کاهش دهند، که برخی از آنها می توانند اعتیادآور باشند یا عوارض جانبی نامطلوب ایجاد کنند. واحدهای TENS نیز راحت هستند زیرا کوچک، قابل حمل و نسبتاً گسسته هستند.

 

 واحد TENS خود را چقدر باید تنظیم کنم
 

 درد حاد معمولاً بین 80 تا 120 هرتز بیشترین تأثیر را دارد. درد مزمن همچنین می‌تواند از تنظیمات پایین‌تر 2 تا 10 هرتز که ترشح اندورفین را تحریک می‌کند، سود ببرد. تنظیم بین 35 تا 50 هرتز معمولاً برای تحریک عضلات برای تقویت یا حتی آرامش استفاده می‌شود.

 

 آیا واحد TENS باعث بهبودی می‌شود
 

 پیشنهاد می شود که TENS ترمیم زخم پوست و ترمیم تاندون و همچنین زنده ماندن فلپ های تصادفی پوست را تحریک می کند. چنین اثراتی ممکن است به دلیل آزاد شدن SP و CGRP باشد که باعث افزایش جریان خون و در نتیجه تسریع در ترمیم بافت می شود.

 

 آیا دستگاه TENS می تواند درد ایجاد کند. 
 

آیا قرار دادن واحد TENS می تواند درد را بدتر کند؟ تحریک بیش از حد می تواند درد را بدتر کند. در استفاده از درمان TENS، شوک های الکتریکی کوچک از دستگاه TENS می تواند برخی از دردهای درک شده توسط مغز را مسدود کند. برای کسانی که تازه در استفاده از درمان TENS هستند، در ابتدا کارها را به آرامی انجام دهند.

 

 دستگاه TENS برای آرتریت
 

این دستگاه غیرفعال است. روش تهاجمی، سریع الاثر و بدون دارو برای تسکین درد. پدها روی ناحیه درد آرتریت یا نزدیک آن قرار می گیرند. TENS پالس های آرامش بخش را از طریق الکترودهای TENS از طریق پوست و در امتداد رشته های عصبی ارسال می کند. نبض ها سیگنال های درد آرتریت را به مغز سرکوب می کنند.

 

 دستگاه TENS برای سیاتیک
 

استفاده از دستگاه TENS برای سیاتیک بسیار ساده است. و مشابه نحوه استفاده از آن برای هر نوع درد دیگری. برای شروع درمان TENS، کافی است الکترودها را به دستگاه وصل کنید و سپس دستگاه را به پوست کمر خود وصل کنید. دستگاه را تا زمانی که احساس تسکین درد کنید، تنظیم کنید.

 

سوالات متداول 

 در مورد تفاوت بین ده ها و افت در فیزیوتراپی
 

در حالی که واحدهای TENS پالس های الکتریکی دوره ای را برای تحریک اعصاب سطحی و مسدود کردن سیگنال درد ارائه می دهند، تجهیزات فیزیوتراپی IFT یک تحریک مداوم را به عمق بدن منتقل می کند. بافت آسیب دیده در نتیجه سیگنال های درد را مسدود می کند و تورم و التهاب را کاهش می دهد که باعث درد می شود.
 

 چگونه ده ها در فیزیوتراپی کار می کنند
 

هنگامی که دستگاه روشن است، کوچک است. تکانه های الکتریکی به ناحیه آسیب دیده بدن شما فرستاده می شود که به عنوان یک احساس سوزن سوزن شدن احساس می کنید. تکانه‌های الکتریکی می‌توانند سیگنال‌های درد را که به نخاع و مغز می‌رسند کاهش دهند، که ممکن است به تسکین درد و شل شدن عضلات کمک کند.
 

 فیزیوتراپی ده‌ها چیست
 

از راه پوست. تحریک الکتریکی عصب (TENS) روشی برای تسکین درد است که شامل استفاده از جریان الکتریکی ملایم است. دستگاه TENS دستگاه کوچکی است که با باتری کار می‌کند و دارای سرنخ‌هایی است که به پدهای چسبنده به نام الکترود متصل هستند. اعتبار: شما پدها را مستقیماً به پوست خود وصل می‌کنید.
 

 انواع ده‌ها در فیزیوتراپی
 

جدول 1. TENS معمولی (با شدت کم، فرکانس بالا) TENS مشابه طب سوزنی (با شدت بالا، فرکانس پایین) TENS شدید (با شدت بالا، فرکانس بالا)
 

 معنی ده ها در فیزیوتراپی
 

از راه پوست تحریک الکتریکی عصب (TENS) روشی برای تسکین درد است که شامل استفاده از جریان الکتریکی ملایم است. دستگاه TENS دستگاه کوچکی است که با باتری کار می‌کند و دارای سرنخ‌هایی است که به پدهای چسبنده به نام الکترود متصل هستند.
 

 الکتروتراپی tens چگونه کار می‌کند
 

TENS چگونه کار می‌کند؟ یک محرک عصبی الکتریکی از طریق پوست (TENS) پالس های الکتریکی را از طریق پوست می فرستد تا مسکن های بدن شما را شروع کند. پالس های الکتریکی می توانند اندورفین و سایر مواد را برای متوقف کردن سیگنال های درد در مغز آزاد کنند. TENS می‌تواند درد را کاهش دهد.
 

 آیا درمان با ده‌ها به بهبود کمک می‌کند
 

پیشنهاد می‌شود که TENS ترمیم زخم‌های پوستی و ترمیم تاندون و همچنین زنده ماندن پوست تصادفی را تحریک می‌کند. فلپ ها چنین اثراتی ممکن است به دلیل آزاد شدن SP و CGRP باشد که باعث افزایش جریان خون و در نتیجه تسریع در ترمیم بافت می شود.
 

 ده ها درمانی خطرناک است
  

TENS به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود. اما خطراتی مانند هر روش پزشکی دیگر دارد. به عنوان مثال، اگر جریان الکتریکی بیش از حد زیاد باشد یا الکترودها در قسمت اشتباهی از بدن قرار گیرند، می تواند باعث سوختگی یا تحریک پوست شود. “مناطق خطر” شامل مغز، قلب، چشم ها، اندام تناسلی و گلو است.
 

 درباره فیزیوتراپی tens
 

در حالی که TENS Units پالس های الکتریکی دوره ای را به اعصاب سطحی را تحریک می کند و سیگنال درد را مسدود می کند، تجهیزات فیزیوتراپی IFT یک تحریک مداوم را به عمق بافت آسیب دیده منتقل می کند و در نتیجه سیگنال های درد را مسدود می کند و تورم و التهاب را کاهش می دهد که باعث درد می شود.
 

 درباره فیزیوتراپی در مقابل ده ها 
 

در حالی که واحدهای TENS پالس‌های الکتریکی دوره‌ای را برای تحریک اعصاب سطحی و مسدود کردن سیگنال درد ارائه می‌کنند، تجهیزات فیزیوتراپی IFT یک تحریک مداوم را به عمق بافت آسیب‌دیده منتقل می‌کند و در نتیجه سیگنال‌های درد را مسدود می‌کند و تورم و التهاب را کاهش می‌دهد. درد.
 

 فیزیوتراپی ایفت ایمن است
 

استفاده از IFT به طور کلی بی خطر و تقریباً بدون عوارض جانبی در نظر گرفته می شود. با این حال، در بیماران مبتلا به ضربان ساز، عفونت موضعی، تومورها و حساسیت مفرط به الکترودهای ژل، اقدامات احتیاطی توصیه می شود.
 

 کاربرد ایفت در فیزیوتراپی چیست
 

 درمان مداخله ای (IFT) روشی است که معمولاً در عمل فیزیوتراپی برای تسکین درد استفاده می شود. اعتقاد بر این است که تسکین درد از طریق تولید مواد افیونی درون زا مانند اندورفین ها و انکفالین ها حاصل می شود. صدمه ندیده. مطمئن شوید که آن را با شدت قوی اما راحت تنظیم می‌کنید.
 

 ده‌ها در فیزیوتراپی استفاده می‌شود
 

تحریک عصبی عضلانی الکتریکی از راه پوست (TENS) یک درمان فیزیوتراپی است. برای مدیریت درد کوتاه مدت و بلند مدت در فیزیوتراپی استفاده می شود. فیزیوتراپیست شما از TENS برای کاهش درد شما با استفاده از الکترودها روی بدن شما بر روی نواحی دردناک استفاده می کند.
 

 درباره نقش ده ها در فیزیوتراپی
 

زمانی که دستگاه کار می کند با روشن شدن، تکانه های الکتریکی کوچکی به ناحیه آسیب دیده بدن شما فرستاده می شود که به عنوان یک احساس سوزن سوزن شدن احساس می کنید. تکانه‌های الکتریکی می‌تواند سیگنال‌های درد را که به نخاع و مغز می‌رود، کاهش دهد، که ممکن است به تسکین درد و شل شدن عضلات کمک کند.
 

 نقش الکتروتراپی در فیزیوتراپی
 

ایجاد می‌کند. با بهبود گردش خون اثر درمانی بر بدن دارد. این درمان سلول ها را تحریک می کند که منجر به کاهش التهاب در بدن می شود. دستگاه های الکتروتراپی همچنین بافت های عضلانی را برای آرامش تحریک می کنند. همچنین می تواند از آتروفی عضلانی از طریق EMS با تحریک عضلات جلوگیری کند.
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *