فیزیوتراپی با نوار چسب(Taping)

 نوار درمانی

نوار درمانی الاستیک که به آن نوار حرکتی یا نوار درمانی حرکتی نیز می گویند، نوار کینزیو، k- نوار یا KT یک نوار پنبه ای با چسب اکریلیک است که ظاهراً برای کاهش درد و ناتوانی ناشی از آسیب های ورزشی و حرکتی استفاده میشود.

 در مورد نوار چسب فیزیوتراپی

نوار چسب معمولاً به عنوان یک تکنیک کمکی یا موقت استفاده می شود. ورزشکاران اغلب از آن به عنوان یک مکانیسم حفاظتی در برابر آسیب استفاده می کنند.  نوار چسب حرکت مفاصل آسیب دیده را محدود میکند و بافت نرم را برای کاهش تورم فشرده میکند.  تکنیک نواری که برای تسهیل روند بهبود طبیعی بدن طراحی شده در عین حال ثبات عضلات و مفاصل را بدون محدود کردن دامنه حرکتی بدن فراهم می‌کند.

فیزیوتراپی چیست؟

مزایای استفاده از نوار در فیزیوتراپی

برای بهبود وضعیت بدن و پشتیبانی از عضلات، محافظت از ساختارهای بافت نرم آسیب دیده چسب زدن به نواحی که آسیب دیده اند کمک کند. نوار چسب همچنین ماهیچه های ضعیف را قادر می سازد تا به طور موثر عمل کنند، درد و خستگی را کاهش می دهد و از گرفتگی، کشیدگی بیش از حد و انقباض محافظت می کند. نتیجه آن تشویق به حرکت طبیعی. بازگشت سریعتر به ورزش یا کار،کاهش درد. بهبود ثبات مفصل. کاهش خطر آسیب مجدد و تورم است.

 اصول و روش استفاده از نوار چسب

جنس پوست فردی که باید نوار به آن چسبانده شود را بررسی کنید که به نوار چسب حساسیت نداشته باشد.
برای کاهش سوزش پوست بهتر است موهای زائد 12 ساعت قبل از چسب زدن برداشته شوند و پوست تمیز و آماده باشد.
نوار پایه پوست را آماده کنید

پوست را تمیز و خشک کنید.
نوار را برش دهید و پشت آن را بردارید

طول مناسبی از نوار را ببرید و لبه ها را گرد کنید.
لنگر را اعمال کنید.
نوار را با کشش دلخواه بچسبانید.
برای فعال شدن چسب آن را روی پوست مالش دهید.
مراقبت مناسب پس از استفاده از نوار را در دستور کار قرار دهید.

 آیا نوار چسب فیزیوتراپی تاثیر دارد؟

برخی از کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که ممکن است در استفاده از نوار اثر دارونما وجود داشته باشد، و ورزشکاران معتقدند که این نوار مفید خواهد بود.

نوار کینزیولوژی با چسبیدن به پوست و اعمال فشار به بافت هایی که نوار دور آن پیچیده شده است، ناحیه آسیب دیده را تثبیت می کند. این نوار به بافت همبند اطراف عضله یا تاندون آسیب دیده اجازه می دهد تا همراه با بدن حرکت کند.

 چسب فیزیوتراپی برای افتادگی پا موثر است؟

مطالعات نشان دادند که برای بیماران مبتلا به فلج پا پس از سکته، استفاده از کینزیو تیپینگ ممکن است به بهبود کنترل وضعیت بدن و همچنین الگوهای ورزش کمک کند و فوراً تأثیرات مفید بر راه رفتن و تعادل ایجاد کند.

 چه مدت میتوانم چسب فیزیوتراپی را روی پوست خود نگه دارم؟

این چسب برای تقلید از خاصیت ارتجاعی پوست طراحی شده تا بتوانید از دامنه حرکتی خود استفاده کنید. چسب درجه یک پزشکی همچنین در برابر آب مقاوم است و به اندازه ای قوی است که می‌تواند سه تا پنج روز روی پوست بماند، حتی زمانی که ورزش می‌کنید یا دوش می‌گیرید.

فیزیوتراپی مچ پا با نوار چسب

چسب فیزیوتراپی با حمایت از  عضلات مچ پا و کاهش فشار و دامنه ی حرکتی در حین فعالیت. به بهبود آسیب‌های مچ پا کمک می‌کند و حتی با بازگشت زودتر به ورزش یا فعالیت پس از آسیب امکان تشدید آسیب کمتر است.

 فیزیوتراپی زانو با نوار چسب

چسب زانو روشی است که برای تسکین زانو درد استفاده می شود. همچنین با حمایت از عضلات و مفاصل زانو آسیب های مختلف را درمان و از آن جلوگیری میکند. این روش درمان شامل استفاده از نوار مخصوص در اطراف زانو است. نوار روی قسمت های خاصی قرار می‌گیرد، که گفته می‌شود با کنترل عضلات و مفاصل، درد را کنترل می‌کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *