درمان بافت نرم

بافت نرم

به طور کلی، “بافت نرم” معمولا برای توصیف عضلات تاندون ها، رباط ها یا فاسیا استفاده می شود و بافت‌های دیگر را متصل می‌کنند و  اندام‌های بدن را احاطه می‌کنند. آنها شامل ماهیچه ها( از جمله قلب)، چربی، رگ های خونی، اعصاب، تاندون ها و بافت هایی هستند که استخوان ها و مفاصل را احاطه کرده اند. بیشتر سرطان‌های بافت نرم در بافت همبند ایجاد می‌شوند.

آسیب بافت نرم چیست؟

آسیب‌های بافت نرم زمانی رخ می‌دهند که عضلات، تاندون‌ها یا رباط‌های بدن درجاتی از ضربه را تجربه کنند. اغلب اوقات، این آسیب‌ها به طور ناگهانی اتفاق می‌افتند – به عنوان مثال، گام برداشتن بیش از حد تند و رگ به رگ شدن مچ پا – یا ممکن است به تدریج در نتیجه استفاده بیش از حد رخ دهند.

درمان آسیب بافت نرم

درمان شامل استراحت، فشرده سازی و داروی ضد التهابی است. یخ ممکن است در مرحله حاد آسیب برای کاهش تورم استفاده شود. در صورت تداوم درد و تورم ممکن است نیاز به تزریق باشد. اگر بورسیت ناشی از عفونت باشد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند.

آسیب بافتی میتواند دائمی باشد؟

بله، اگر دچار کوفتگی شدید در عضلات، تاندون‌ها یا رباط‌ها شوید، آسیب‌های بافت نرم ممکن است دائمی باشند. آنها ممکن است منجر به اثرات طولانی مدت شوند که هرگز به درستی بهبود نمی یابند.

عوارض جانبی شیمی درمانی سارکوم بافت نرم

برخی از عوارض جانبی رایج داروهای شیمی درمانی که برای سارکوم بافت نرم استفاده می شود عبارتند از: حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن اشتها، درد دهان و گلو، ریزش مو، خستگی، تعداد کم سلول های خونی مشکلات قلبی. بی حسی یا سوزن سوزن شدن انگشتان دست و پا.

درمان بافت اسکار نرم

درمان بافت نرم یک تکنیک موثر برای بهبود و بهتر شدن ظاهر است. درمانگران ما بر کاهش هر گونه سفتی، محدودیت حرکتی یا دردی که می تواند در نتیجه جای زخم باشد تمرکز می کنند. تشکیل بافت اسکار بخشی طبیعی از روند بهبودی پس از یک روش جراحی است.

مزایای درمان بافت نرم

درمان بافت نرم به بهبود و افزایش گردش خون کمک می کند. نه تنها گردش لنفاوی را افزایش می دهد، که به معنای حذف بهتر و سریع تر سموم و مواد زائد متابولیک است که به نوبه خود به خلاص شدن از درد کمک می کند.

تفاوت بین درمان بافت نرم و ماساژ ورزشی

درمان بافت نرم در سطح بالینی بسیار بالاتر  است و ماساژ ورزشی تنها بخش کوچکی از آن است. هدف این است که تمام آسیب‌های جزئی و مزمن، چه از طریق ورزش یا هر عامل دیگر ، با استفاده از ماساژ و سایر تکنیک‌های پیشرفته‌تر درمان شود.

زمان بازیابی بافت نرم

اکثر آسیب‌های بافت نرم بدون هیچ مشکلی در حدود شش هفته بهبود می‌یابند. با این حال، ممکن است چند ماه طول بکشد تا علائم شما برطرف شود – این علائم می تواند شامل درد یا ناراحتی، سفتی، کاهش قدرت و تورم باشد. اگر از دیابت رنج می‌برید یا سیگار می‌کشید، ممکن است بهبودی بیشتر طول بکشد.

درمان بافت نرم برای تحلیل لثه

درمان بافت نرم یک روش طولانی مدت برای درمان تحلیل لثه است که به شما این امکان را می دهد تا فوراً مشکلات پریودنتال خود را شناسایی و حل کنید. پیوند بافت نرم شامل برداشتن بافت سالم از جای دیگری در دهان و استفاده از آن برای درمان لثه‌های در حال عقب‌نشینی، پوشاندن ریشه‌های دندان است.

تکنیک‌های درمان بافت نرم

آزادسازی بافت نرم (STR) آرام‌سازی پس از ایزومتریک (PIR) درمان نقطه ماشه‌ای با رهاسازی میوفاسیال (MFR)

علائم بافت نرم در نوزادان

شایع ترین علامت سارکوم بافت نرم دوران کودکی، یک توده یا تورم بدون درد در بافت های نرم است. سارکوم ممکن است به صورت یک توده بدون درد در زیر پوست ظاهر شود، اغلب روی بازو، پا، قفسه سینه یا شکم است و در ابتدا هیچ علامت یا نشانه دیگری وجود ندارد.

در مورد درمان اختلال بافت نرم

درمان غیر استروئیدی است. داروهای ضد التهابی (NSAIDs) و مسکن های غیر مخدر به خصوص در بیماران مبتلا به اختلالات موضعی، تزریق داخل ضایعه کورتیکواستروئیدها به روش موثر و ایمن است و باید بخشی از آرمنتاریوم پزشک مراقبت های اولیه باشد.

در مورد مدت زمان ماندگاری بافت نرم

بدن شما باید بافت اسکار ایجاد کند. جراحت خود را ترمیم کنید این فرآیند در حدود 24 تا 48 ساعت شروع می‌شود و می‌تواند برای چندین ماه ادامه داشته باشد و معمولاً در حدود 4 تا 6 ماه متوقف می‌شود.

درباره درمان بافت نرم آرنج تنیس بازان

آسیب تنیس بازان آسیب بافت نرم ماهیچه ها و تاندون های اطراف مفصل آرنج است و بنابراین باید مانند هر آسیب بافت نرم دیگری درمان شود. رژیم RICER درمان صحیح همه آسیب‌های بافت نرم را توضیح می‌دهد.

درمان آسیب بافت نرم برای گربه‌ها

درمانی که دامپزشک شما برای اکثر آسیب‌های بافت نرم تجویز می‌کند، استراحت است. کیسه های یخ ممکن است به کاهش تورم و کبودی کمک کند و انداژ ممکن است در ایجاد فشرده‌سازی و حمایت از آسیب بافت نرم تحت فشار یا رگ به رگ شدن مؤثر باشد.

درمان سارکوم بافت نرم برای سگ‌ها

جراحی درمان اصلی سارکوم بافت نرم است و باید گسترده و عمیق باشد تا تمام بافت تومور برداشته شود. هنگامی که تومورها با جراحی “تمیز” برداشته می شوند، ممکن است نیازی به درمان بیشتر نباشد.

غذاهایی که به بهبود بافت نرم کمک می‌کنند

بهترین غذا برای مصرف در هنگام بهبودی از آسیب‌های ورزشی ،غذاهای حاوی پروتئین فراوان و پروتئین ماده مغذی است که بافت عضلانی بدن شما را تقویت می کند.
میوه ها و سبزیجات با ویتامین C.
اسیدهای چرب امگا 3
غذاهای غنی از روی
ویتامین D/کلسیم
غذاهای غنی از فیبر

درمان بافت نرم کایروپراکتیک

در تکنیک‌های بافت نرم، پزشک کایروپراکتیک شما فشار مستقیم و محکمی را به یک عضله هیپرتونیک یا بیش از حد تونیک وارد می‌کند. ماهیچه و سپس عضله کشیده می شود و گاهی اوقات نوار چسب می چسبد. ما از Kinesio Tapeto به بازتوانی عضله کمک می‌کنیم.