فیزیوتراپی چیست

فیزیوتراپی چیست و فیزیوتراپ چه میکند؟

فیزیوتراپی به بازیابی حرکت و عملکرد زمانی که فردی تحت تأثیر آسیب، بیماری یا ناتوانی قرار می گیرد، کمک می کند. همچنین می تواند به کاهش خطر آسیب یا بیماری در آینده کمک کند. . فیزیوتراپی از طریق توانبخشی فیزیکی، پیشگیری از آسیب و سلامت و تناسب اندام کمک می کند. فیزیوتراپیست ها شما را درگیر بهبودی خود می کنند.فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، بیماری یا ناتوانی کمک می کنند. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند و به بیماران کمک می کنند تا درد را مدیریت کنند و از بیماری جلوگیری کنند.

شما هر روز از بدن خود استفاده می کنید، بنابراین مراقبت از آن می تواند تأثیر زیادی بر سلامت و شادی کلی شما داشته باشد. فیزیوتراپی یک حرفه پزشکی شناخته شده است که می تواند به شما کمک کند تا در صورت آسیب، بیماری، ناتوانی یا درد، سلامت خود را با بازگرداندن حرکت و عملکرد به بدن ارتقا دهید.

فیزیوتراپیست ها معمولا حرکت و ورزش را برای کمک به بهبود تحرک و عملکرد شما توصیه می کنند. این ممکن است شامل موارد زیر باشد: تمرین‌هایی که برای بهبود حرکت و قدرت در قسمت خاصی از بدن طراحی شده‌اند – این تمرین‌ها معمولاً باید به طور منظم برای مدت زمان مشخصی تکرار شوند.

برخلاف سایر شاخه‌های پزشکی که برای درمان آسیب‌ها و بیماری‌ها متکی به دارو و جراحی هستند، فیزیوتراپی از روش‌های فیزیکی مانند ماساژ، حرکت و ورزش استفاده می‌کند. فیزیوتراپی می تواند برای درمان یک آسیب خاص استفاده شود، یا می توان از آن برای بهبود سلامت عمومی استفاده کرد.

 

تاریخچه فیزیوتراپی

اعتقاد بر این است که علم فیزیوتراپی در اوایل 400 سال قبل از میلاد توسط پزشکان بقراط و جالینوس انجام شده است زیرا آنها از تکنیک های درمان دستی، ماساژ و روش های آب درمانی در درمان بیماران خود استفاده می کردند.

فیزیوتراپی در هند مدرن اولین بار در سال 1952 با شیوع فلج اطفال در بمبئی آغاز شد. سال بعد، اولین مدرسه و مرکز فیزیوتراپی هند در خود بمبئی با حمایت دولت و حمایت سازمان بهداشت جهانی (WHO) آغاز شد.

 

 

انواع فیزیوتراپی :

4 نوع فیزیوتراپی داریم که با هم مروری اجمالی بر این انواع خواهیم داشت.

  • متخصص فیزیوتراپی سالمندان

فیزیوتراپیست های سالمندان حوزه وسیعی از مشکلات مربوط به سالمندان را پوشش می دهند. مشکلات بسیاری وجود دارد که افراد را با افزایش سن با آن روبرو می شوند همچون : آرتریت، پوکی استخوان، سرطان، بیماری آلزایمر، تعویض مفصل ران و مفصل ران، اختلالات تعادل بی اختیاری ادرار و غیره. فیزیوتراپیست های سالمندان با صبر و حوصله و همراهی لازم با سالمندان می توانند کمک بسزای در تسکین این مشکلات و دردهای داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی فیزیوتراپی سالمندان مراجعه کنید.

  • متخصص فیزیوتراپی ورزشی

مدیریت آسیب های ناشی از ورزش و ورزش در تمام سنین و در تمام سطوح توانایی. این فیزیوتراپیست های متخصص توصیه های مبتنی بر تجربه را در مورد نحوه فعالیت ایمن در ورزش ارائه می دهند.

  • متخصص فیزیوتراپی ارتوپدی

فیزیوتراپیست های ارتوپدی برای بیماری که یک جراحی را تجربه کرده است و از نظر روحی و توان عضلانی یا استخوانی  نیاز به بازتوانی دارد بسیار گزینه مناسبی است.پس از عمل جراحی  باید بتوانیم عضلات خود را تقویت کنیم تا مسیر درمان بهتر سپری شود و در این امر نیاز به افرادی خبره داریم.

  • متخصص فیزیوتراپی کودکان

 درکودکان بر اثر فعالیت ها و بازی ها  گاهی اختلالاتی در ستون فقرات یا اندامهای دیگر ایجاد می شود و یا گاهی بعضی نقایص از ابتدای تولد با کودکان همراه است مثلا برای اصلاح صافی کف پا، زانوهای پرانتزی، زانوهای ضربدری، انحراف ستون فقرات ( اسکولیوز)، قوز پشت، شانه های گرد و… نیاز به فیزیوترائیست کودکان داریم تا با صبر و حوصله و دانش و تجربه کافی به کودکان ما کمک کند.

نکات فیزیوتراپی

نکاتی برای بهترین استفاده از فیزیوتراپی زودتر به فیزیوتراپیست خود مراجعه کنید. هدفی را از آنچه امیدوارید به دست آورید، تعیین کنید. سؤال بپرسید. توصیه های فیزیوتراپیست خود را دنبال کنید. تمرینات را طبق دستور انجام دهید. نقش فعالی در بهبودی خود داشته باشید تا یاد بگیرید که خود را حفظ کنید. -آسیب خود را مدیریت کنید

مزایای فیزیوتراپی

فواید فیزیوتراپی بسیار زیاد می باشد اما در زیر مواردی که عمدتا فیزیوتراپی می تواند به ربیماران کمک کند را ذکر کرده ایم

  • از بین بردن یا کاهش درد.
  • جلوگیری از جراحی
  • بهبود قدرت و هماهنگی کلی
  • کاهش وابستگی به داروها
  • تقویت عملکرد قلب و عروق و ظرفیت ریه
  • مدیریت و پیشگیری از آسیب های مرتبط با ورزش
  • تناسب اندام در تمام سنین و مراحل

معایب فیزیوتراپی

یکی دیگر از معایب رایج فیزیوتراپی التهاب یا تورم است. در طول جلسه، فیزیوتراپیست شما رباط ها، ماهیچه ها و تاندون های شما را با تمرین های حرکتی درگیر می کند و به چالش می کشد تا آنها را تقویت کند. به این موضوع، بدن شما ممکن است با افزایش تورم پاسخ دهد. و گاهی می تواند منجر به محدودیت های حرکتی و یا  درد اضافی شود.

سوالات متداول

انواع مختلف درمان ها در فیزیوتراپی

6 متداول ترین درمان های فیزیوتراپی وجود دارد که باید تمرینات دامنه حرکتی (ROM) را بدانید.

 

  • سرما درمانی
  • گرما درمانی.
  • کینزیو تیپینگ یا نوار کنزیو
  • سونوگرافی درمانی.
  • حرکت دادن بافت‌های نرم یا اصطلاحا (STM)
  • الکتروتراپی.

دستگاه های  الکتریکی فیزیوتراپی تکانه های الکتریکی می فرستد که سیگنال های درد را مسدود می کند. در نتیجه، درد را کاهش می دهد. فیزیوتراپی الکتریکی همچنین به ترشح اندورفین کمک می کند که درد یا ناراحتی را کاهش می دهد. با بهبود گردش خون اثر درمانی بر بدن ایجاد می کند.

انواع مختلف متخصص فیزیوتراپی

 

ابزارهای درمانی فیزیوتراپی

بهترین نوع تجهیزات و ابزارهای فیزیوتراپی که گاهی به اثربخشی درمان کمک می کنند عبارتند از:

  • تردمیل هایی همچون نوردیک ترک
  • جداول درمان سونوگرافی
  • ایزوسینتیک
  • تحریک الکتریکی عضلات
  • دوچرخه تمرینی
  • توپ های ورزشی

انواع تجهیزات فیزیوتراپی برای بیماران

این تجهیزات متداول که فیزیوتراپی برای مشکل محدودبت تحرک بیماران توصیه می کنند عبارتند از:

عصای پیاده روی مانند عصای چهارگانه، عصای ساعد، عصای سفید، و غیره. واکرهایی مانند رولاتورها، زانو واکرها و غیره.

انواع مختلف فیزیوتراپی قفسه سینه

فیزیوتراپی قفسه سینه شامل درناژ وضعیتی، ضربه قفسه سینه، لرزش قفسه سینه، چرخش، تمرینات تنفس عمیق و سرفه است. در اوایل دهه 2000، برخی از دستگاه های جدیدتر، مانند دریچه فشار بازدم مثبت (PEP) و دستگاه فلاتر، به تکنیک های مختلف فیزیوتراپی قفسه سینه اضافه شدند.

انواع فیزیوتراپی تعادلی

تمرینات تعادلی فیزیوتراپی می تواند تعادل ایستا و پویا را بررسی کند. تعادل ایستا به کنترل بدن ساکن شما اشاره دارد، در حالی که تعادل پویا به کنترلی که بر بدن خود در هنگام حرکت دارید اشاره دارد. ثبات عمقی هسته و کنترل عضلات لگن و ساق پا برای تعادل خوب ضروری است.


تفاوت فیزیوتراپی و  کاردرمانی

در حالی که یک فیزیوتراپیست از تکنیک هایی مانند درمان دستی برای درمان آسیب یک فرد استفاده می کند، یک کاردرمانگر برای کمک به فرد آسیب دیده در بهینه سازی توانایی های خود برای دستیابی به استقلال با فعالیت های روزمره زندگی خود پس از دوره ای از اختلالات فیزیکی که ممکن است ناشی از آن باشد، دعوت می شود.

تفاوت فیزیوتراپی و  استخوان درمانی  (استئوپاتی)

استئوپات ها در استفاده از دستکاری ستون فقرات و مفاصل در مقایسه با فیزیوتراپیست ها به خوبی تبحر دارند. استئوپات ها بدن را به عنوان یک کل درمان می کنند، در حالی که فیزیوتراپیست ها عموماً ناحیه ای خاص هستند و بافت های درگیر را هدف قرار می دهند و به احتمال زیاد ورزش را به عنوان بخشی از درمان شامل می شوند.

تفاوت فیزیوتراپی و پرستاری

پرستاران ثبت نام شده دانش و تخصص را با مراقبت و شفقت در هنگام مراجعه به جمعیت های مختلف بیماران در محیط های مختلف متعادل می کنند. فیزیوتراپیست ها با بیمارانی در هر سنی کار می کنند که دارای اختلالات جسمی و/یا درد مزمن ناشی از آسیب یا مشکل بهداشتی هستند.

 

تفاوت فیزیوتراپی و فیزیولوژی ورزشی

تفاوت اصلی بین این دو این است که فیزیوتراپیست درمان عملی و درمان غیرفعال را با دستکاری مفصل، ماساژ و طب سوزنی ارائه می دهد. فیزیولوژیست ورزشی یک درمان بدون دست است که برنامه های ورزشی بالینی خاصی را برای فرآیند توانبخشی ارائه می دهد.

تفاوت فیزیوتراپی و کاردرمانی

یک فیزیوتراپیست به بهبود کیفیت حرکت بدن انسان کمک می کند در حالی که یک کاردرمانگر به بهبود کیفیت مشارکت در وظایف عملکردی روزانه افراد کمک می کند. اما کارآیی بسیار نزدیک و مشابهی دارند

تفاوت فیزیوتراپی و کایروپراکتیک(علم شناخت مفاصل)

کایروپراکتیک به عنوان شاخه ای از علم پزشکی محسوب نمی‌شود و افرادی که در این زمینه کار می‌کنند مدرک پزشکی ندارند و در دانشگاه‌های معمول تحصیل نمی‌کنند تفاوت اصلی بین فیزیوتراپی و کایروپراکتیک این است که به طور سنتی کایروپراکتیک ها بیشتر بر روی عملکرد ستون فقرات و لگن و همسویی و تأثیر آن بر روی سیستم عصبی از طریق استفاده از دستکاری تمرکز می کنند، جایی که فیزیو با استفاده از تحرک و تمرینات بیشتر بر روی عضلات تمرکز می کند.
استئوپات ها در استفاده از دستکاری ستون فقرات و مفاصل در مقایسه با فیزیوتراپیست ها به خوبی تبحر دارند. استئوپات ها بدن را به عنوان یک کل درمان می کنند، در حالی که فیزیوتراپیست ها عموماً متمرکز  ناحیه ای خاص هستند و بافت های درگیر را هدف قرار می دهند و به احتمال زیاد ورزش را به عنوان بخشی از درمان شامل می شوند.

تفاوت فیزیوتراپی و توانبخشی

فیزیوتراپی بیشتر بر حرکت اعضای بدن و قدرت بدن متمرکز است. در فرآیند توانبخشی ممکن است نیاز به فیزیوتراپی بر اساس آسیب یا بیماری وجود داشته باشد، اما در هر فرآیند توانبخشی فیزیوتراپی اجباری نیست.
تفاوت اصلی بین این دو این است که فیزیوتراپیست درمان عملی و درمان غیرفعال را با دستکاری مفصل، ماساژ و طب سوزنی ارائه می دهد. فیزیولوژیست ورزشی یک درمان بدون دست است که برنامه های ورزشی بالینی خاصی را برای فرآیند توانبخشی ارائه می دهد.

برای توضیحات بیشتر به مقاله ی توانبخشی و مدیریت درد مراجعه کنید.


فیزیوتراپی و درمان بیماریها

آیا فیزیوتراپی برای سیاتیک مفید است؟

نشان داده شده است که درمان فیزیوتراپی با کاهش التهاب و کاهش تنش عضلانی به درد ناشی از سیاتیک کمک می کند. هدف از بین بردن علائم سیاتیک است تا بتوانید بدون درد به فعالیت هایی که از آن لذت می برید بازگردید. درمان فیزیوتراپی در کاهش فشار عصبی و همچنین کاهش تنش عضلانی در قسمت تحتانی ستون فقرات، باسن و ساق شما موثر است.

آیا فیزیوتراپی برای آرتریت مفید است؟

فیزیوتراپی نیز شامل درمان دستی است. ثابت شده است که تحرک مفصل و بافت نرم به بیماران مبتلا به درد آرتریت کمک می کند. ماساژ بافت عمیق، TENS، کمپرس یخ و گرما درمانی نیز ممکن است بخشی از برنامه درمانی فیزیوتراپیست

برای مشکل آرتریت باشد.پیدا کردن یک ورزش فیزیکی می تواند به مدیریت برخی از علائم آرتریت کمک کند. Physios مشاوره و آموزش در مورد ورزش، تسکین درد و راه هایی برای مدیریت شرایط شما ارائه می دهد. آنها می توانند به شما یاد دهند که چگونه حرکات مفاصل و راه رفتن خود را بهبود بخشید و همچنین چگونه ماهیچه های خود را تقویت کنید.

آیا فیزیوتراپی برای استخوان ها و مفاصل مفید است؟

فیزیوتراپی می تواند به تقویت استخوان ها و همچنین عضلات کمک کند. می تواند از نازک شدن استخوان جلوگیری کند، زمین خوردن را کاهش دهد و به شما در مدیریت هر درد کمک کند. استخوان یک بافت زنده است که می تواند از طریق برخی از انواع ورزش بهبود یابد.

فیزیوتراپی برای بارداری مفید است؟

فیزیوتراپی در دوران بارداری می‌تواند برای بهبود ناراحتی‌های رایج مانند کمردرد یا افزایش توانایی بدن شما برای داشتن بارداری و زایمان نرم‌تر مفید باشد. فیزیوتراپی فقط برای بهبودی نیست. از این رو استفاده از فیزیوتراپی در دوران بارداری مفید خواهد بود.

هدف اصلی فیزیوتراپی در دوران بارداری کمک به بدن برای مقابله با مسائل مربوط به حرکت، عضلانی، گردش خون و تنفس است. قبل از شروع یک برنامه موثر قبل از زایمان (قبل از تولد)، ارزیابی کاملی انجام می شود تا تشخیص داده شود کدام تمرینات برای نیازهای زنان مناسب تر است.

فیزیوتراپی می‌تواند درد کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت را برای شما تسکین دهد، در حالی که با شما همکاری می‌کند تا استراتژی‌هایی را برای کمک به شما در بقیه دوران بارداری ارائه دهد. فیزیوتراپیست ها همچنین می توانند با راهنمایی شما از طریق ورزش هایی که انجام آنها در دوران بارداری بی خطر است و به شما کمک می کند احساس قوی تری داشته باشید، کمک کنند.

آیا فیزیوتراپی برای گرفتگی و گره های عضلانی مناسب است؟

درمان نقطه ماشه ای یک درمان عصبی عضلانی است که برای تسریع بهبودی پس از آسیب، اصلاح عدم تعادل عضلانی و تسکین درد طراحی شده است. فیزیوتراپیست شما عضله را کش می دهد و سپس به نواحی سفتی عضلانی یا “گره ها” فشار وارد می کند. این به تسکین تنش عضلانی و بهبودی کمک می کند.

فیزیوتراپی برای کمردرد خوب است؟

فیزیوتراپی درمانی است که به بهبود حرکت و عملکرد مفاصل و عضلات کمک می کند. می تواند به کاهش کمردرد کمک کند و شما را دوباره به حرکت عادی وادار کند. همچنین می تواند به کاهش خطر آسیب مجدد به کمر کمک کند. فیزیوتراپیست ها از درمان ها و تکنیک های زیادی برای کمک به کمردرد استفاده می کنند.

توضیحات بیشتر در مقاله ی نقش فیزیوتراپی در درمان کمردرد

فیزیوتراپی برای اسپوندیلوز گردن خوب است؟

ماهیچه های اطراف، رباط ها و اعصاب می توانند در اثر این تغییرات تحریک شوند. این باعث علائم اسپوندیلوز گردنی می شود. فیزیوتراپی می تواند با موفقیت علائم اسپوندیلوز گردنی را درمان کند.

آیا فیزیوتراپی برای زانو درد خوب است؟

به طور کلی، فیزیوتراپی برای آسیب های زانو فوق العاده مفید است. دستکاری ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و بافت‌ها باعث می‌شود که فشار روی زانو با نرم شدن و شل شدن عضلات آزاد شود.

توضیحات جامع در مقاله ی فیزیوتراپی پا

آیا فیزیوتراپی به بیماران سکته مغزی کمک می کند؟

فیزیوتراپی بخش مهمی از توانبخشی پس از سکته مغزی است. فیزیوتراپی می تواند به بازگرداندن از دست دادن حرکت پس از سکته کمک کند. این می تواند به شما کمک کند قدرت و حرکت را دوباره به دست آورید و شما را قادر می سازد تا حد ممکن مستقل باشید. درمان موثر می تواند به شما کمک کند تا حد ممکن پس از سکته مغزی خود بهبود پیدا کنید.
نشان داده شده است که درمان فیزیوتراپی با کاهش التهاب و کاهش تنش عضلانی به درد ناشی از سیاتیک کمک می کند. هدف از بین بردن علائم سیاتیک است تا بتوانید بدون درد به فعالیت هایی که از آن لذت می برید بازگردید.

آیا فیزیوتراپی به آرتروز کمک می کند؟

بله فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد، تورم و سفتی آرتروز زانو کمک کند و به بهبود عملکرد مفصل زانو کمک کند.فیزیوتراپی بخش مهمی از درمان برای اکثر افراد مبتلا به آرتریت است. این توسط فیزیوتراپیست ها اداره می شود، که بخشی از تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که به شما کمک می کنند تا یک زندگی فعال و مستقل را هم در خانه و هم در محل کار از سر بگیرید یا حفظ کنید.

آیا فیزیوتراپی می تواند لغزش دیسک را درمان کند

علائم فتق دیسک را می توان با فیزیوتراپی هم قبل و هم بعد از جراحی توسط پزشکان متخصص و فیزیوتراپیست های ما که درمان فتق دیسک را در خانه و با خیال راحت انجام می دهند، درمان کرد. با درمان مناسب، می‌توانید زندگی نسبتاً فعالی داشته باشید حتی پس از ریکاوری دیسک.

 

آیا فیزیوتراپی می تواند به اسکولیوز کمک کند؟

فیزیوتراپی یک راه حل درمانی موثر برای اسکولیوز است و همکاری با یک فیزیوتراپیست مجرب منابعی را که برای دستیابی به تسکین پایدار نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های درمانی موجود با فوکوس فیزیوتراپی تماس بگیرید.

 

آیا فیزیوتراپی می تواند به مشکل  آرنج  کمک کند؟

بازان فیزیوتراپیست ممکن است از تکنیک های درمانی دستی مانند ماساژ و دستکاری برای تسکین درد و سفتی و تشویق جریان خون به بازوی شما استفاده کند. آنها همچنین می توانند تمریناتی را به شما نشان دهند که می توانید برای تحرک بازو و تقویت عضلات ساعد خود انجام دهید.

 


 

چرا فیزیوتراپی هنگام تب نباید انجام شود؟

نتیجه‌گیری: نتیجه‌گیری می‌کنیم که باید از خنک‌کردن فعال در بیماران  با تب متوسط اجتناب شود، زیرا دمای مرکزی را کاهش نمی‌دهد، اما سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد، سیستم عصبی خودمختار را فعال می‌کند و ناراحتی حرارتی را تحریک می‌کند.

 

آیا فیزیوتراپی درد دارد؟

فیزیوتراپی  به طور کلیبی خطر خواهد بود. اما از آنجایی که از قسمت هایی از بدن خود استفاده می کنید که آسیب دیده اند یا درد مزمن دارند، فیزیوتراپی می تواند چالش برانگیز باشد، حتی سخت. برای مثال، ممکن است بعد از کشش یا ماساژ بافت عمیق احساس درد کنید. اما دلیلی برای آن وجود دارد.

نشان داده شده است که درمان فیزیوتراپی با کاهش التهاب و کاهش تنش عضلانی به درد ناشی از سیاتیک کمک می کند. هدف از بین بردن علائم سیاتیک است تا بتوانید بدون درد به فعالیت هایی که از آن لذت می برید بازگردید. فیزیوتراپی بخش مهمی از درمان برای اکثر افراد مبتلا به آرتریت است. این توسط فیزیوتراپیست ها اداره می شود، که بخشی از تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که به شما کمک می کنند تا یک زندگی فعال و مستقل را هم در خانه و هم در محل کار از سر بگیرید یا حفظ کنید.

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، این کاملا طبیعی است که بعد از یک جلسه با استئوپات یا فیزیوتراپیست خود کمی کتک خورده و کبود شده باشید. در جلسه درمان، درمانگر شما ممکن است به هر گونه ماهیچه سفت و/یا مفاصل سفت در بدن شما رسیدگی کند.


فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

پس از خروج از بیمارستان، درمان را در خانه یا مرکز فیزیوتراپی ادامه خواهید داد. در پایان هفته دوم باید بتوانید زانوی خود را 90 درجه خم کنید. تمرکز فیزیوتراپی بر بهبود قدرت و تحرک ادامه خواهد داشت.

فیزیوتراپی پس از تعویض مفصل ران

تمرینات توانبخشی جراحی تعویض مفصل ران فشارهای چهارگانه. عضلات چهار سر ران در جلوی ران قرار دارند و به حمایت و کنترل مفاصل لگن کمک می کنند. گلوت را فشار می دهد. پمپ های مچ پا سرسره پاشنه. ربودن لگن اکستنشن زانو. پای راست را بالا می آورد.

فیزیوتراپی بعد از سزارین

فیزیوتراپی پس از سزارین نیز مهم است زیرا با بهبود وضعیت بدن و حمایت از کمر، خطر کمردرد را به حداقل می رساند. سپس بدن را برای هر گونه بارداری در آینده آماده می کند.

فیزیوتراپی بعد از جراحی ستون فقرات

پس از جراحی لامینکتومی کمری و دیسککتومی، فیزیوتراپیست شما ممکن است تمرینات خاصی را تجویز کند، به نام سر خوردن عصب سیاتیک، تا به کشش و بهبود نحوه حرکت عصب سیاتیک در پشت شما کمک کند. این می تواند به آزاد کردن ریشه عصبی چسبیده کمک کند و اجازه دهد تا حرکت طبیعی رخ دهد.

فیزیوتراپی بعد از هیسترکتومی

تمرینات فیزیوتراپی  زیر بعد از هیسترکتومی برای بازیابی سریعتر هیسترکتومی الزامی هستند

  1. تمرینات تنفس عمیق برای به حداقل رساندن خطر مشکلات قفسه سینه
  2. تمرینات گردش خون برای کاهش خطر DVT یا لخته شدن در وریدهای عمقی عضلات ساق پا
  3. تمرینات حرکتی در رختخواب برای کاهش ناراحتی کمر، گردن و لگن با استراحت در رختخواب.

فیزیوتراپی قبل از جراحی AC

کار با فیزیوتراپیست قبل از عمل – که گاهی اوقات به آن پیش‌توانایی  یا “پیش‌هاب” گفته می‌شود – می‌تواند به شما کمک کند تا از نظر احساسی و فیزیکی برای جراحی آماده شوید. و هنگامی که عمل انجام می شود، فیزیوتراپی می تواند به اطمینان از بهبودی سریع و کامل کمک کند. هدف این تمارین  تقویت گروه های عضلانی در پای آسیب دیده به منظور افزایش شانس نتیجه عملکردی بهتر پس از جراحی ACL است. یک مطالعه به طور خاص دو گروه از بیماران را که ACL پاره شده بودند مورد بررسی قرار داد.

فیزیوتراپی بعد از جراحی AC

پس از جراحی بازسازی ACL، فیزیوتراپی انجام خواهید داد تا زمانی که به سطح طبیعی فعالیت خود بازگردید. برای اکثر بیماران در مرکز زانو شلبورن، این حدود چهار تا شش ماه طول می کشد. فیزیوتراپی بر بازیابی دامنه کامل حرکت تمرکز دارد که به تسکین درد زانو و تقویت زانو کمک می کند.

فیزیوتراپی قبل از تعویض مفصل زانو

10 تمرین تقویت عضلانی که باید قبل از تعویض کامل زانو انجام دهید فشار ران. بالا آوردن پای صاف به پهلو. بالا آوردن مستقیم پاها. صدف تاشو. خم شدن زانو. ضربه های نشسته. فشار دادن صندلی. ضربه های دراز کشیده.

فیزیوتراپی قبل از جراحی پروستات

این در واقع یک روش استاندارد برای جراحان است که قبل از جراحی پروستات، مردان را به فیزیوتراپی سلامت لگن ارجاع دهند تا مطمئن شوند که عضلات کف لگن خود را به درستی تمرین می دهند، و پس از عمل جراحی این پروسه را پیگیری کنند تا بهترین شانس ممکن برای بهبودی فراهم شود.


قبل از فیزیوتراپی  چه چیزی بخوریم؟

قبل از رفتن به جلسه فیزیوتراپی خود، برای جلوگیری از افت قند خون در طول ورزش، یک میان وعده سبک بخورید. این قطره می تواند منجر به سردرد، سرگیجه و گرفتگی عضلات شود. یک میان وعده سبک باید حاوی یک منبع پروتئین برای انرژی باشد، مانند کره بادام زمینی، آجیل و/یا گوشت.

چه زمانهایی از فیزیوتراپی استفاده می شود؟

استخوان ها، مفاصل و بافت نرم – مانند کمردرد، گردن درد، درد شانه و آسیب های ورزشی. مغز یا سیستم عصبی – مانند مشکلات حرکتی ناشی از سکته مغزی، ام اس یا بیماری پارکینسون. قلب و گردش خون – مانند توانبخشی پس از حمله قلبی.
فیزیوتراپی درمانی برای بازیابی، حفظ و استفاده حداکثری از تحرک، عملکرد و رفاه بیمار است. فیزیوتراپی از طریق توانبخشی فیزیکی، پیشگیری از آسیب و سلامت و تناسب اندام کمک می کند. فیزیوتراپیست ها شما را درگیر بهبودی خود می کنند.

چه زمانی باید به فیزیوتراپ مراجعه کنم؟

اگر جراحت یا درد مزمنی دارید که بر عملکرد روزانه شما تأثیر می گذارد، به فیزیوتراپی فکر کنید. پزشک ممکن است شما را به فیزیوتراپی پس از جراحی مانند تعویض مفصل ران یا رویدادی مانند حمله قلبی یا سکته ارجاع دهد.

چه زمانی درمان فیزیوتراپی را قطع کنیم؟

به طور کلی، شما باید تا زمانی که به اهداف ریکاوری خود برسید یا تا زمانی که درمانگر شما تصمیم نگیرد در فیزیوتراپی شرکت کنید. به طور معمول، حدود 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بافت نرم بهبود یابد، بنابراین دوره فیزیوتراپی شما ممکن است تا این مدت طول بکشد.

 


فیزیوتراپیست یک پزشک است؟

نه، فیزیوتراپیست پزشک نیست. آنها از طریق آموزش، ورزش و طیف وسیعی از درمان‌های دیگر حامیان سلامت و تندرستی هستند. آنها دارو تجویز نمی کنند و روش های تهاجمی را انجام نمی دهند. برخی از افراد برای کسب صلاحیت در مقطع دکترای فیزیوتراپی تحصیل می کنند، اما هنوز پزشک نیستند. تبدیل شدن به یک فیزیوتراپیست به این معنی است که می توانید نقشی کلیدی در توانمندسازی افراد برای بهبود سلامت، رفاه و کیفیت زندگی  ایفا کنید.
فیزیوتراپی یک گزینه شغلی پرسود برای دانشجویان علومی است که قصد دارند در بخش بهداشت خدمت کنند. دستمزد اولیه فیزیوتراپیست ها از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. یک فیزیوتراپیست خوب که دانش صحیح و دستی باتجربه داشته باشد، می تواند درآمد خوبی در این حرفه داشته باشد.پس از فارغ التحصیلی، می توانید به عنوان یک: فیزیوتراپ، درمانگر ورزشی، طب سوزنی، کایروپراکتیک، فیزیولوژیست ورزشی و غیره مشغول به کار شوید. شما می توانید در بیمارستان ها، کلینیک های خصوصی، مدارس ویژه، مراکز اجتماعی، خانه های سالمندان یا باشگاه های ورزشی کار کنید.

اما این شغل سختی هایی نیز دارد ، این کار می تواند استرس زا باشد گاهی اوقات این بدان معناست که فیزیوتراپیست ممکن است احساس کند که به اندازه کافی به بیماران خود توجه نمی کند. دوم، شما تعاملات بین فردی زیادی را مدیریت می کنید، که می تواند انرژی زیادی بگیرد.

 

ویژگیی های اخلاقی یک فیزیوتراپیست خوب

شش ویژگی یک فیزیوتراپیست “خوب”باید داشته باشد:

  • مسولیت پذیر و پاسخگو
  • اخلاق مدار
  • ارتباط موثر و دوستانه
  • نوع دوست و مراقبت کننده،
  • داشتن شایستگی از نظر دانش و تجربه
  • همراه و مشارکت کننده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *