فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی و سوالات متداول

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی Musculoskeletal Physiotherapy

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی چیست؟ فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی (MSK) درمان طیف وسیعی از آسیب‌ها، اختلالات و بیماری‌هایی است که مفاصل، ماهیچه‌ها، رباط‌ها و تاندون‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. فیزیوتراپیست ها بیماران مبتلا به شرایط MSK را به منظور کاهش و از بین بردن درد و رفع ضعف عضلانی، مشکلات  از دست دادن ثبات و اختلال در حرکت دادن اعضای بدن ارزیابی و درمان می کنند. تکنیک های فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی ابزاری موثر در پیشگیری و بهبود آسیب  ها و بیماری های عصبی  و اختلالات عضلانی و مفاصل می باشند.

درمان اسکلتی عضلانی یک مرحله بالاتر از ماساژ درمانی است، درمانگران برای استفاده از تکنیک‌های پیشرفته بافت نرم مانند: رهاسازی میوفاشیال، رهاسازی نقطه ماشه، تکنیک‌های انرژی عضلانی، تحرک مفصل، حجامت، سوزن خشک و تسمه‌بندی آموزش دیده‌اند.

انواع فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی:

از انواع فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی. میتوان ورزش درمانی ، آب درمانی، تحرک مفصل و تکنیک های بافت نرم و طب سوزنی را که بسیار موثر هستند نام برد:

ورزش درمانی

ورزش درمانی به عنوان یک روتین یا برنامه مدون از فعالیت های بدنی طراحی می شود  که برای تسریع بهبودی بیماران از مشکلات و هر شرایطی که حرکات و فعالیت های روزمره زندگی آنها را مختل می کند تجویز می شود .

آب درمانی

آب درمانی (آکواتراپی) هر فعالیتی است که در آب برای کمک به توانبخشی و بهبودی انجام می شود. تمرین سخت یا آسیب جدی این نوعی ورزش در آب گرم است و یک درمان محبوب برای بیماران مبتلا به بیماری های عصبی و اسکلتی عضلانی است.

تحرک مفصل و تکنیک های بافت های نرم

حرکت مفاصل تکنیکی است که فیزیوتراپیست ها برای بازگرداندن حرکات کوچک و غیرارادی که به مفاصل کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن عمل کنند، استفاده می کنند. حرکت مفصل شامل انجام یک نوسان عقب و جلو مفصل به منظور بازگرداندن حرکت است.

طب سوزنی

طب سوزنی یک روش غیر دارویی رایج برای درمان دردهای اسکلتی- عضلانی است. فیزیوتراپیست ها یکی از بزرگترین گروه های ارائه دهندگان طب سوزنی در NHS هستند و معمولاً از آن در کنار مشاوره و ورزش استفاده می کنند.

کاربردهای فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی می تواند: درد را پاک یا کاهش دهد. استراتژی هایی را به شما ارائه می دهد تا آسیب یا وضعیت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. نتیجه آن بهبودی سریع تر و بازگشت به فعالیت های عادی است. انعطاف پذیری، قدرت و هماهنگی شما را بهبود می بخشد. به شما توصیه می کند که چگونه تناسب اندام خود را بهبود بخشید.

مزایای فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی

مزایای فیزیوتراپی شامل کاهش درد، بهبود تحرک مفاصل، افزایش قدرت و هماهنگی و بهبود عملکرد قلبی-تنفسی است. همه می توانند از فیزیوتراپی بهره مند شوند، چه با یک بیماری مزمن زندگی کنند، چه در دوران نقاهت پس از آسیب کاری یا رنج کشیدن پس از آن بازی هاکی آخر هفته.

لیست بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی دارند

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی برای چه کسانی مفید است؟اختلال اسکلتی عضلانی سندرم تونل کارپال، رگ به رگ شدن رباط، کشیدگی عضلانی، انواع مختلف آرتریت، پارگی غضروف، بهبودی پس از عمل، بیماری های کمر و توانبخشی شکستگی استخوان نمونه هایی از شرایط اسکلتی عضلانی هستند که با فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی درمان می شوند.

.

مقایسه تفاوت درمان اسکلتی عضلانی  و فیزیوتراپی

فیزیوتراپی – فیزیوتراپی برای طیف وسیعی از شرایط برای افزایش دامنه حرکتی و کمک به توانبخشی پس از آسیب استفاده می شود. درمان اسکلتی عضلانی (MSK درمانی) – این روش مشابه فیزیوتراپی است اما از رویکرد عملی تری استفاده می کند.

فیزیوتراپیست عضلانی اسکلتی چه می کند؟

یک فیزیوتراپیست MSK (اسکلتی- عضلانی) می تواند ارزیابی و مشاوره تخصصی را برای کمک به مدیریت درد، ناتوانی و آسیب مفاصل، عضلات یا ستون فقرات ارائه دهد. ما این کار را از طریق پرسش و ارزیابی فیزیکی انجام می دهیم.

فیزیوتراپی همیشه برای آسیب های اسکلتی عضلانی مناسب است؟

شواهد و تحقیقات واضح است که فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی موثرترین گزینه طولانی مدت برای آسیب های اسکلتی عضلانی است.

فیزیوتراپی می تواند به کشیدگی عضلات کمک کند

ماهیچه‌ها زمانی که برای تسریع یا کاهش سرعت استفاده می‌شوند بیشتر مستعد کشیدگی هستند و بیشتر در عضلات همسترینگ، چهارسر ران و گاستروکنیمیوس شایع هستند. فیزیوتراپیست ها بهترین متخصصانی هستند که به شما در رفع فشار عضلانی کمک می کنند.

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی چیست؟

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی یک حوزه تخصصی فیزیوتراپی است که آسیب ها و شرایطی را که بر عضلات، مفاصل و بافت های نرم تأثیر می گذارد، درمان می کند. آسیب هایی که می توانند با فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی درمان شوند عبارتند از: • رگ به رگ شدن رباط. • کشیدگی های عضلانی. • آرتروز.

درمانگر اسکلتی عضلانی چیست؟

یک درمانگر اسکلتی عضلانی برای ارزیابی انتقادی و ارزیابی شرایط اسکلتی عضلانی آموزش دیده است. در جایی که یک درمانگر ماساژ درمانی می تواند به درمان عضلات سفت کمک کند، یک درمانگر اسکلتی عضلانی به شناسایی علت و عوامل موثر در عدم تعادل یا ناحیه درد می پردازد.

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی msk  چیست و چه می کند؟

یک فیزیوتراپیست MSK (اسکلتی- عضلانی) می تواند ارزیابی و مشاوره تخصصی را برای کمک به مدیریت درد، ناتوانی و آسیب مفاصل، عضلات یا ستون فقرات ارائه دهد. می تواند این کار را از طریق پرسش و ارزیابی فیزیکی انجام دهد.فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی یک حوزه تخصصی در فیزیوتراپی است که بر ارزیابی دقیق، تشخیص و درمان آسیب های اسکلتی عضلانی تمرکز دارد. آسیب های اسکلتی عضلانی آسیب هایی هستند که به مفاصل، ماهیچه ها، استخوان ها و/یا اعصاب وارد می شوند.

چه مدت طول می کشد تا  مشکلات و گرفتگی های عضلانی اسکلتی بهبود یابد؟

آسیب های سیستم اسکلتی عضلانی  مانند : استخوان، ماهیچه، تاندون، رباط و غضروف کندتر بهبود می یابند. در شرایط عادی، همه اینها ظرف یک یا دو هفته بهبود می یابد.